شبکه تلویزیون سی تی وی کانادا اعلام کرد ­جنرال موتورز قرار است روز دوشنبه طرح خود را برای تعطیلی کارخانه این شرکت در منطقه اوشاوا در کانادا که نزدیک به ۳۰۰۰ نفر در آنجا کار می‌کنند، اعلام کند.

جنرال موتورز کارخانه خود را در منطقه اوشاوا کانادا تعطیل می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، شبکه تلویزیون سی تی وی کانادا اعلام کرد ­جنرال موتورز قرار است روز دوشنبه طرح خود را برای تعطیلی کارخانه این شرکت در منطقه اوشاوا در کانادا که نزدیک به ۳۰۰۰ نفر در آنجا کار می‌کنند، اعلام کند.

شبکه تلویزیون سی تی وی کانادا به نقل منابع متعددی که خواستند نامشان فاش نشود، اعلام کرد این تصمیم نخستین شرکت خودرو سازی آمریکایی در چارچوب بازسازی کلی آن صورت می‌گیرد.

مدیریت شرکت جنرال موتورز شامگاه یکشنبه در دسترس نبود تا در این خصوص از آن‌ها کسب اطلاع شود.

به نوشته پایگاه اطلاعاتی جنرال موتورز، کارخانه جنرال موتورز اوشاوا در حدود ۶۰ کیلومتری تورونتو در استان اونتاریو قرار دارد و در سال ۱۹۵۳ احداث شده است. در حال حاضر در این کارخانه ۲۸۰۰ نفر در بخش مونتاژ وانت‌های شورولت و جی ام سی، و همچنین شورولت ایمپالا و کادیلاک ایکس تی اس کار می‌کنند.

جان هنری، شهردار اوشاوا در گفتگو با شبکه سی تی وی اعلام کرد "امیدوار است که این فقط یک شایعه باشد". وی خاطر نشان کرد جنرال موتورز، موتور اقتصادی عظیمی برای منطقه اوشاوا است که در این منطقه آمریکا ۴۰ هزار نفر در استخدام دارد، اگر چه به گفته وی، اقتصاد محلی دارای تنوع بالایی است و کم‌تر به بخش خودرو وابسته است.

شبکه تلویزیون سی تی وی افزود جنرال موتورز سه کارخانه دیگر در اونتاریو دارد. اطلاعی در دست نیست که آیا آن‌ها نیز تحت تاثیر این اقدام برای بازسازی قرار خواهند گرفت یا خیر.

جنرال موتورز در پایان ماه اکتبر قصد خود را برای کاهش کارکنان خود در آمریکای شمالی، یعنی آمریکا، کانادا و مکزیک برای صرفه جویی از طریق طرحی برای بازخرید داوطلبانه کارکنان و بدون اقدام به اخراج سفت و سخت این افراد، اعلام کرده بود.

جنرال موتورز در خصوص ۵۰ هزار نفر کارکنان خود که در این منطقه در استخدام دارد به این راه حل ریاضت اقتصادی مبادرت کرده است و حدود ۱۸ هزار نفر از کارکنان آن که بالغ بر ۳۶ درصد کارکنان را شامل می‌شود، واجد شرایط این طرح قرار خواهند گرفت.

در همان روز جنرال موتورز سود خالص خود را ۲/۵۳ میلیارد دلار اعلام کرد که عمدتا به علت افزایش بهای خودرو‌های بزرگ و خودرو کادیلاک که مارک تجاری معروف این شرکت است، به دست آورده است.

با وجود این، جنرال موتورز با کاهش حجم فروش در چین و آمریکا که دو بازار نخست آن هستند، افزایش بهای مواد اولیه، به ویژه فولاد و آلومینیوم مواجه است که از جنگ تجاری میان واشنگتن و پکن ناشی می‌شود.

انتهای پیام/

اعلام تعطیلی کارخانه جنرال موتورز در اوشاوا کانادا

برچسب ها: اقتصاد جهان ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار