نماینده دایم روسیه در اتحادیه اروپا رویکرد آمریکا در نقض نظام کنترل تسلیحاتی دنیا و خروج از توافقات مهم را مورد انتقاد قرار داد.

انتقاد مقام روسی از آمریکا برای نقض پیمان های بین‌المللیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبگاه وستنیک قفقاز، ولادیمیر چیزوف، نماینده دایم روسیه در اتحادیه اروپا اعلام کرد برخی کشور‌ها تردیدی در نقض سیستم کنترل تسلیحاتی به منظور بزرگ کردن مجدد خود ندارند، با این حال درگیر شدن در موضوع قدرت استفاده از تسلیحات هسته‌ای کاری احمقانه است.

نماینده روسیه در اتحادیه اروپا تاکید کرد در سال ۲۰۱۸ صد سال پس از پایان جنگ جهانی اول، برخی کشور‌ها که به دنبال بزرگ کردن دوباره خود هستند، تردید اندکی برای نقض نظام کنترل تسلیحاتی هسته‌ای و ثبات استراتژیک دارند.

این دیپلمات روس با اشاره به توافق هسته‌ای ایران، موسوم به برجام گفت: آن‌ها از توافق هسته‌ای ایران که بدون هیچ مشکلی در حال اجرا بود، خارج شدند و شرکای عضو ناتو، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، را به سمت گسترش هزینه‌های نظامی این پیمان سوق می‌دهند.

چیزوف در ادامه افزود: در دنیای امروز افراط در مقایسه میزان قدرت استفاده از تسلیحات هسته‌ای و امتحان کردن قدرت همدیگر احمقانه و خطرناک خواهد بود.

خبرگزاری تاس به نقل از نماینده دایم روسیه در اتحادیه اروپا یادآور شد: امنیت از جمله امنیت اروپا تنها از طریق تلاش‌های مشترک می‌تواند تقویت شود.

چیزوف گفت: رویکرد بر مبنای بلوک (ائتلاف) در مسائل امنیتی زیان بار و ناقص خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار