نماینده روسیه در اتحادیه اروپا دعوت نشدن سوریه به نشست بروکسل را اشتباه این اتحادیه خواند.

انتقاد نماینده روسیه از دعوت نشدن سوریه به نشست بروکسلبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر چیزوف، نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا در زمان ورود به بروکسل برای شرکت در نشست حمایت از سوریه اقدام این اتحادیه برای رد درخواست دعوت از سوریه برای شرکت در کنفرانس بروکسل را اشتباه دانست.

نمایند روسیه در اتحادیه اروپا در این باره گفت: به نظر من دعوت نکردن از سوریه برای شرکت در این نشست ایراد این نشست خواهد بود. این کار اشتباه است. آن‌ها (نمایندگان سوریه) باید به این نشست دعوت می‌شدند، زیرا ما به دنبال پرداختن به نیاز‌های مردم سوریه هستیم و بنابراین باید کسانی به نمایندگی از مردم این کشور در این نشست حضور می‌یافتند.

 انتظار می‌رود  شرکت‌کنندگان در این نشست میزان کمک‎‌های مالی خود را به مردم سوریه بویژه آوارگان سوری افزایش دهند. همچنین قرار است در این نشست به بحث و بررسی درباره تحولات اخیر در این کشور و نیز وضعیت کنونی روند‌های سیاسی با هدف حل و فصل بحران سوریه پرداخته شود. با این حال دمشق برخلاف سازمان‌های غیردولتی سوریه که بیشتر آن‌ها در خارج از این کشور مستقر هستند به این نشست دعوت نشد.

نشست دو روزه بین‌المللی حمایت از سوریه که روز گذشته در بروکسل آغاز شد میزبان نمایندگان بیش از ۸۵ کشور و سازمان جهانی است.

انتهای پیام/

واکنش روسیه به عدم حضور سوریه در کنفرانس بروکسل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار