سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه اعلام كرد: حل و فصل مساله سوریه و بازگشت آن به وضعیت عادی برای مسکو مهم است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه درجمع خبرنگاران خاطرنشان كرد: مساله حل وفصل سیاسی بحران سوریه برای روسیه بسیار مهم است وتلاش ها برای تبدیل این كشور (سوریه) به پناهگاه تروریست ها ضربه ای است كه روسیه نیز از ان آسیب می بیند.

براساس اطلاعات تارنمای روسی «نیشن نیوز»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: در شرایط كنونی پاكسازی شهر تدمر ازبمب ها ومین های كارگذاشته شده توسط تروریست های داعشی كه روسیه درآن مشاركت فعال دارد هم برای مسكو مهم است. این اقدام فقط از نقطه نظر حفظ میراث تاریخی شهر تدمر نیست بلكه گامی درمسیر بازگشت سوریه به وضعیت عادی است.

زاخارووا افزود: به حل مساله سوریه می پردازیم زیرا به این اقدامات نیاز داریم كه در وهله اول شامل مبارزه با تروریسم و نیز تحولات منطقه ای و جهانی مرتبط با سوریه می شود.

روسیه ازسی ام ماه سپتامبر سال گذشته با حدود 70 هواپیما وبالگرد نظامی به عملیات ضدتروریستی درسوریه پرداخت وبا برقراری آتش بس در این كشور، ازعملیات هوایی روسیه علیه تروریست ها و گروه های مسلح غیرقانونی در سوریه نیز كاسته شد.

به دستور رئیس جمهوری روسیه از اواسط ماه مارس گذشته بخش اصلی نیروهای این كشور از سوریه خارج شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه پیش تر اعلام كرد: وضعیت سوریه پس از برقراری اتش بس در این كشور در روز 27 ماه فوریه گذشته بهبود یافته است.

زاخارووا روزچهارشنبه درجمع خبرنگاران خاطرنشان كرد:نظام آتش بس در سوریه كه مطابق با بیانیه روسای جمهوری روسیه وآمریكا به عنوان سران گروه بین المللی حامیان سوریه برقرار شده است، با موفقیت اجرا می شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار