رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دشتستان استان بوشهر گفت: دربارندگی‌های سه روز گذشته ۶ میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری این شهرستان دشتستان آبگیری شد.

۶ میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری دشتستان آبگیری شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ابوالقاسم محمدی افزود: در دشتستان ۱۷۰ بند سنگی ملاتی، ۵۰ بند خاکی و ۴۰۰ هکتار هلالی آبگیر ساخته شده که ظرفیت آبگیری آن‌ها هشت میلیون متر مکعب است.

وی عنوان کرد: براساس اطلاعات به دست آمده همه سازه‌های آبخیزداری شهرستان آبگیری شده که حدود شش میلیون متر مکعب تخمین زده می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دشتستان با تاکید بر اهمیت ایجاد سازه‌های آبخیزداری برای ذخیره باران و کنترل سیلاب، ادامه داد: پارسال از محل اعتبارت مختلف ۵۸ سازه آبخیزداری از نوع بند سنگی ملاتی در این شهرستان ساخته شد که نسبت به سال‌های قبل رشد قابل توجهی داشت.

محمدی بیان کرد: هم اکنون هشت مورد سازه جدید آبخیرداری در دست اجراست که امیدواریم همگی آن‌ها تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

وی تاکید کرد: سازه‌های آبخیزداری که بیشتر آن‌ها از نوع بند سنگی ملاتی است از محل صندوق توسعه ملی، اعتبارات استانی و ملی تامین اعتبار شده و در بخش‌های ارم، بوشکان، سعدآباد و مرکزی اجرا شده‌اند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دشتستان بیان کرد: با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی و بررسی مدل‌های مختلف برای وضعیت بارش باران در استان بوشهر، انتظار داریم همه سازه‌ها تا پایان سال دست‌کم دو بار و در برخی نقاط تا سه بار آبگیری شود.

محمدی، مهار آب باران، کنترل سیل، تغذیه سفره‌های زیر زمینی، مدیریت روان آب‌ها، تقویت منابع آبی و کمک به پایداری آن درحفظ تولید، اشتغال و احیای عرصه‌های منابع طبیعی، حفاظت خاک و مقابله با خشکسالی را از مهم‌ترین اهداف اجرای سازه‌های آبخیزداری عنوان کرد.

دشتستان وسیع‌ترین شهرستان و قطب کشاورزی استان بوشهر است که با کمبود شدید آب کشاورزی و آشامیدنی روبه‌رو است.

انتهای پیام/م

ذخیره  ۶ میلیون مترمکعب در سازه‌های آبخیزداری دشتستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.