معاون اقتصادی شهردار مشهد گفت: شهرداری مشهد از لیست سیاه بانک مرکزی و بورس خارج شد و برای نخستین بار هیچ گونه بدهی معوقه ای ندارد.

خروج شهرداری مشهد از لیست سیاه بانک مرکزیرضا خواجه نائینی معاون اقتصادی شهردار مشهددر در حاشیه نشست خبری با خبرنگاران  به خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، گفت: شهرداری مشهد در ابتدای سال ۹۶ با رکود پرداخت بدهی ها‌ی معوقه روبرو بود و عدم پرداخت ۵ سری از سود‌های علی الحساب اوراق مشارکت، شهرداری را به  چالش کشیده بود.

وی با اشاره به عدم وجود هرگونه بدهی تصریح کرد: در سال جاری نسبت به انتشار اوراق جدید در زمینه خطوط قطار شهری و  بافت فرسوده حرم مطهر رضوی اقدام خواهیم کرد.

معاون اقتصادی شهرداری مشهد گفت:از ۸۰۰۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری ۵۰۰۰ میلیارد تومان سهم معاونت اقتصادی می‌باشد.

خواجه نائینی افزود: ارزش قرارداد‌های حوزه شهرداری در سال گذشته ۲ هزار و صد میلیارد تومان  بوده است که پروژه مسکن ارزان‌قیمت، بوستان مینیاتور، ساخت پارکینگ و پروژه منطقه طرق از جمله آن‌ها می‌باشد.

خواجه نائینی در ارتباط با اینکه در سال گذشته تمام پروژه‌های بالای ۱۰ میلیارد تومان در شهرداری در حوزه معاونت اقتصادی تامین مالی شده است تصریح کرد : تا الان بدهی ۲۰۰ نفراز کسانی که اقدام به فروش املاک خود از طریق صلح نامه‌های املاکی کرده بودند پرداخت شده است.

وی همچنین در ارتباط با مسکن ارزان قیمت افزود: قرارداد چهار هزار واحد مسکن ارزان قیمت  بسته شده است که حدود دو هزار و پانصد واحد مانند پروژه یاس تا آخر امسال به بهره براداری خواهد رسید.

خواجه نائینی گفت: پروژه‌های بالای ۱۰ میلیارد تومان شهرداری مشهد تامین مالی شده است و لایحه سرمایه‌گذاری خارجی ۵۰ میلیارد تومانی در باغ گیاه‌شناسی تقدیم شورای شهر خواهد شد.
 
انتهای پیام //ا.آ

نشست خبری معاون اقتصادی شهردار مشهد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.