سرپرست جمعیت هلال احمر چایپاره از برگزاری مانور امداد و نجات در روستای خانقاه این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،سرپرست جمعیت هلال احمر چابپاره گفت: مانور امداد و نجات زلزله در روستای خانقاه چایپاره برگزار شد.

وی افزود: در این مانور امدادگران، نجاتگران، تیم‌های روستایی هلال احمر و همچنین نیرو‌های امدادی سایر ارگان‌ها و با حضور ارزیاب استانی حضور داشتند.

وی، با اشاره به اهداف این مانور، تصریح کرد: این مانور با هدف آشناسازی اهالی روستا با خطرات حوادث طبیعی و غیر طبیعی، ارائه آموزش‌های لازم در این خصوص و اهمیت و نقش هلال احمر در حوادث و سوانح برگزار شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر چایپاره، عنوان کرد: در این مانور تمامی نیرو‌های امدادی و روستایی شرکت کننده قبل از اجرای مانور در جلسه توجیهی با ارزیاب استانی حضور یافتند.

وی، تاکید کرد: در حین اجرای مانور تمامی اقدامات لازم اعم از بررسی صحنه حادثه، انتقال و جابه جایی مصدوم، اطفا حریق، دادن اسکان اضطراری به اهالی آسیب دیده، توزیع اقلام غذایی، بهداشتی وغیره و آموزش اهالی روستا و حمایت‌های روانی در حین مانور و همچنین آشناسازی تمامی اهالی روستا با اهداف و اجرای مانور بعد از اتمام مانور توسط نیرو‌های امدادی انجام شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر چایپاره، افزود:امادگی در برابر بحران و زلزله نیازمند تمرین مداوم دستگاه‌های اجرایی و خدمت رسانی و مردم است تا خسارت به حداقل برسد. یکی از مهمترین اهداف مانور ایجاد هماهنگی بین بخشی است.

وی، تاکید کرد: یکی از اهداف بعد از برگزاری مانور‌ها برگزاری نشست‌های نقدو بررسی می‌باشد که بایستی جهت پیشبرد اهداف مانور صورت پذیرد.

سرپرست جمعیت هلال احمرآذربایجان غربی، بیان کرد: همچنین از تمامی عوامل شرکت کننده در این مانور نهایت تقدیر و تشکر را به عمل آورد و خواستار توفیق روز افزون برای آن بزرگوران شد.

گفتنی است؛ این مانور توسط ارزیاب استانی ارزیابی شد و پس از اتمام مانور با حضور تمامی نیرو‌های شرکت کننده در مانور نقاط ضعف و قوت مانور مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/م

برگزاری مانور امداد ونجات زلزله

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.