مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: مفقودین با تلاش ماموران هلال احمر پیدا شدند.

رامین معبودی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ با اشاره به مفقود شدن 12 کوهنورد در ارتفاعات کوهستانی اسالم به خلخال در بارندگی‌های امروز خبر داد و اظهار داشت: این 12 نفر که مسیر را می‌شناختند و از تهران آمده بودند برای کوهنوردی به این مسیر آمده بودند که به دلیل نداشتن آنتن تلفن همراه این افراد خانواده‌هایشان نگران شده بودند.

وی بیان کرد: در جریان بارندگی صبح امروز، 12 کوهنورد در ارتفاعات کوهستانی اسالم به خلخال مفقود شدند که پس از مشخص شدن موضوع سریعا عملیات جست و جوی مفقودین آغاز شد و دو تیم امداد کوهستان از استان گیلان، یک تیم امداد کوهستان از استان اردبیل و یک تیم از افراد محلی و هیئت کوهنوردی تالش به منطقه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل بیان کرد: با توجه به بارش برف در منطقه تجسس کوهنوردان مفقود ادامه دارد و خوشبختانه همه 12 نفر در سلامتی کامل به سر می‌برند و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد. انتظار داریم مردم اخبار را از طریق رسانه‌ها و خبرگزاری‌های معتبر پیگیری کنند.

ماجرای گم شدن  صحت ندارد

سرگروه این تیم کوهنوری که به دلایل حرفه‌ای راضی نشد نامش فاش شود، کوهنوردان تهرانی خبر گم شدن خود را تکذیب کردند اعلام کرد که ماجرای گم شدن آن‌ها صحت ندارد و اعضای گروه تنها به دلیل بدی شرایط آب و هوایی ترجیح داده اند شب را در یکی از ییلاقات اسالم اتراق کنند.

وی گفت: اینکه برخی خبرگزاری‌ها اعلام کرده اند که یک گروه ۱۲ نفره از کوهنوردان در مسیر اسالم به خلخال گم شده اند صحت ندارد. گروه کوهنوردی ما مجموعا از هفت نفر شامل چهار کوهنورد حرفه‌ای آقا و سه کوهنورد حرفه‌ای خانم تشکیل شده است و از تهران برای کوهپیمایی در مسیر اسالم به خلخال به این منطقه سفر کردیم.

سرگروه این تیم کوهنوردی اضافه کرد: در ساعات اولیه صعود به ارتفاعات اسالم متوجه شدیم که اوضاع جوی مناسب نیست. به همین دلیل تصمیم گرفتیم با اجاره یک خانه روستایی، شب را در یکی از ییلاقات و سکونتگاه‌های محلی سپری کنیم و با روشن شدن هوا به کوهپیمایی ادامه دهیم. اما به دلیل نبود آنتن تلفن همراه در محل اتراق، موفق نشدیم موضوع را به خانواده‌های خود اطلاع دهیم.

به گفته معبودی، سرپرست هلال احمر استان اردبیل، تیم کوهنوردی مذکور ساعاتی پیش موفق شدند بدون دریافت هیچ کمکی از امدادگران و پس از صرف ناهار در شهر خلخال، به تهران بازگشته اند.

سرپرست هلال احمر استان اردبیل اضافه کرد: این گروه کوهنوردی آشنا به منطقه بودند و خبر مفقود شدن آن‌ها صحت نداشته است. با این حال پس از انتشار این شایعه در فضای مجازی، تیمی از امدادگران استان اردبیل به مسیر مورد نظر اعزام شدند که خوشبختانه متوجه شدند مشکل خاصی وجود نداشته است.

انتهای پیام/س

مفقودین در ارتفاعات اسالم پیدا شدند

برچسب ها: کوهنوری ، اردبیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.