سرپرست استانداری فارس گفت: دستگاه‌های اجرایی استان از کسب و کار‌های نوپا و شرکت‌های دانش بنیان حمایت کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ یدالله رحمانی سرپرست استانداری فارس در بازدید از نهاد شتاب دهنده کوانتوم، گفت: قطعا کشور با مشارکت و حضور نخبگان و دانشمندان جوان فعال در کسب و کار‌های نوپا و دانش بنیان مسیر توسعه و پیشرفت را با شتاب بیشتری طی خواهد کرد.

وی، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع فعالان و نخبگان شتاب دهنده کوانتوم، ادامه داد: این نخبگان با ارائه ایده‌های نو و عملیاتی کردن آنها، خون تازه‌ای در کالبد کسب و کار جاری می‌سازند.

رحمانی ادامه داد: قطعا درآمد زایی و خلق کسب و کار‌های جدید با یک تفکر و ایده جدید میسر می‌شود و مسیر جدیدی را برای توسعه و رشد سرمایه گذاری فراهم می‌کند.

سرپرست استانداری فارس تصریح کرد: کسب و کار‌های نوپا از ایده‌ها و اقدامات مراکز کارآفرینی و شتاب دهنده‌ها خلق شده و به آستانه رشد و سرمایه گذاری می‌رسد.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و همچنین پارک‌های علم و فناوری باید حمایت از این مجموعه‌ها را در اولویت کاری خود قرار دهند.

سرپرست استانداری فارس، مهمترین دغدغه رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهوری و همه مسئولان را پاسخگویی به مطالبات مردم و در راس آن‌ها مساله اشتغال دانست و افزود: قطعا شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها می‌توانند به سرعت به رفع این دغدغه کمک کنند.

وی تصریح کرد: با وجود ۲۱۱ مرکز آموزشی و پژوهشی به ویژه دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز و ۲۱۰ هزار دانشجو در استان که حدود ۵۰ هزار نفر آن‌ها در مقطع کارشناسی ارشد به بالا مشغول تحصیل هستند، زمینه دستیابی به این هدف کاملا فراهم است.

رحمانی از مسئولان دانشگاه شیراز خواست شتاب دهنده کوانتوم را بیش از گذشته مورد حمایت خاص خود قرار دهند.

سرپرست استانداری فارس با اشاره به فعالیت‌های دفتر حوزه سرمایه گذاری استانداری، از مسئولان این دفتر خواست که مسائل و مشکلات مطرح شده توسط فعالان و نخبگان فعال در استارت آپ ها، شرکت‌های دانش بنیان و نهاد شتاب دهنده کوانتوم و ایده‌های آن‌ها را مدون و بررسی کنند.

شتاب دهنده کوانتوم بیش از ۱۲۳ هزار و ۴۷۹ نفر ساعت کارگاه‌های آموزشی در حوزه کسب و کار‌های نوپا از جمله کارگاه آموزشی ارزیابی ایده، هک رشد، آموزش سئو حرفه ای، تحقیقات بازاریابی، درک مدل کسب و کار، طرح کسب و کار و. برگزار کرده است. شتاب دهنده کوانتوم تا کنون از ۲۷ تیم، شامل ۹۰ نفر در حوزه کسب و کار‌های نوپا حمایت کرده است و در حال حاضر ۱۵ تیم که شامل ۶۱ نفر می‌شود در این مجموعه مستقر می‌باشند.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار