مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه گفت : از 100 درصد خدمت رسانی حوزه سلامت 25 درصد را شبکه بهداشت و درمان انجام می دهد و 75 درصد به عهده مردم ودیگر سازمان هاست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسن کمال مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه اظهار کرد : اگر بخواهیم سلامت را در آحاد جامعه گسترش دهیم و خدمت رسانی کنبم باید از خود محله ها و افراد ساکن در محلات کمک بگیریم یعنی خود افراد مسایل و مشکلات محله را به ما گزارش کنند و نیاز است که تمامی سازمان ها و دستگاه ها با شبکه بهداشت ودرمان همکاری کنند.

وی گفت : طی آزمایش های رایگانی که از مردم شهرستان شاهین شهر و میمه انجام می گیرد سال گذشته 147 مورد فیت مثبت شناسایی شد که این افراد باید به متخصص گوارش جهت بررسی سرطان روده بزرگ ارجاع شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه اظهار داشت:  سالانه در کشور 120 هزار نفر به علت دیابت معلول می شوند و این آمار بالاتر از معلولیت ناشی از تصادفات است.
کمال ادامه داد: باید زیر ساخت های آموزش به مردم را بالا ببریم چرا که وقتی سلامت افراد دچار مشکل شود به تبع آن زندگی و روان فرد دچار مشکل خواهد شد.

وی گفت:  در سال 83 شهرستان شاهین شهر و میمه و برخوار کلا 17 نفر بیمار دیالیزی داشتیم ولی اکنون بیماران دیالیزی شهرستان و برخوار افزایش یافته به طوری که در شاهین شهر یک مرکز دیالیز با 15 تخت با سه  نوبت کاری , برخوار یک مرکز دیالیز با 21 تخت و سه نوبت کاری و میمه با یک مرکز و 6 تخت دیالیز و دو نوبت کاری وجود دارد.

شهرستان شاهین شهر و میمه دومین شهرستان استان اصفهان در تشکیل مجمع خیران سلامت

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه ادامه داد: باید سواد سلامت افراد را بالا ببریم.
ندا مهدی نژاد کارشناس امور مشارکت های اجتماعی شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه نیز گفت : تشکیل مجمع خیران سلامت شهرستان اولین قدمی بود که شبکه بهداشت شهرستان در این زمینه برداشت و شهرستان شاهین شهر و میمه دومین شهرستان در سطح استان اصفهان بود که این مجمع را تشکیل داد.
وی از «شیوه زندگی سالم» به عنوان شعار مجمع خیران سلامت یاد کرد و افزود : بهترین تعیین کننده سلامت برای همه آحاد جامعه همین زندگی سالم است که سواد سلامت نقش مهمی در این زمینه دارد و باید رویکرد اجتماعی در زمینه سلامت نهادینه شود.

مهدی نژاد ‏قدم بعدی در زمینه بهداشت اجتماعی را بنا کردن کانون سلامت محلات دانست و ادامه داد: این کار با محوریت شهرداری و با همکاری شبکه بهداشت و با هدف شریک بودن مردم در تحقق سلامت صورت می گیرد، قرار است هر محله یک کانون سلامت داشته باشد، همچنین قرار است تا یک مجمع خیران سلامت محله هم وجود داشته باشد تا کانون ها و تشکل های هر محله بتوانند مشکلات خود را به مجمع شهرستان انتقال دهند.

وی با اشاره به کارکرد کارگروه سلامت و امنیت غذایی در مشارکت برای ارتقاء سطح سلامت عمومی شهرستان گفت : هر گاه که نیاز یه سیاست گذاری خاصی در زمینه سلامت شهرستان باشد، این موضوع به کارگروه سلامت انتقال پیدا می کند و در آنجا تصمیم گیری خواهد شد که اگر مشکل در اینجا حل نشود ، به کارگروه استان و بعد از آن به مجمع کشوری انتقال داده می شود.

اصلاح سبک زندگی مردم با کمک رابطان سلامت

روشنک شریف زاده مسئول آموزش سلامت شبکه بهداشت و درمان شاهین شهر و میمه‏، با بیان اینکه ۵۰ رابط سلامت فعال در ادارات شهرستان فعالیت می کنند ، گفت : هر اداره یک نفر را به عنوان رابطان سلامت معرفی میکنندو ما برای آنان جلسات مختلف آموزشی برگزار می کنیم با هدف اصلاح سبک زندگی مردم و در مناسبت های مختلف محصولات رسانه ای آموزشی در اختیار این افراد قرار می گیرد و برنامه هایی نظیر صبحانه سالم و پیاده روی در ادارات از سوی این رابطان اجرا می شود.

خدمت به خلق نوعی عبادت است
 

افشین نوری خواه رییس شورای مشارکت های مردمی شاهین شهر و حومه نیز با اشاره به منویات مقام معظم رهبری که تاکید بر سلامت جامعه دارند و اینکه بهترین عبادت کمک و خدمت به خلق خداوند است گفت : شما خبرنگاران اصحاب رسانه جایگاه بسیار حساس و ویژه ای دارید و شما زبان گویای مردم شریف ،در بیان مشکلات و خواسته های به حق آنها می باشید.

وی با اشاره به اینکه، سلامت جامعه را در گرو هم افزایی و سینرژی تمامی دستگاه های اجرایی است ، افزود : هم افزایی دستگاه های اجرایی دولتی و غیر دولتی منجر به تحقق شاخص سلامت جامعه می شود که باید از مسئولان محترم پیگیری و مطالبه گردد
نوری خواه ادامه داد: با توجه به تصمیماتی که در شورای مشارکت مردمی گرفته شد بدنبال این هستیم که بتوانیم توانمندی نمایندگان را بیشتر و بیشتر افزایش و پیگیری های لازم را انجام دهیم و به مطالبات مردم توجه  کنیم و نهادها و دستگاه ها این وظیفه را حس کنند و تلاش های جهادگرانه تری داشته باشند.

وی افزود:  همان طور که شهرستان شاهین شهر و میمه یکی از زیباترین و باسوادترین شهرستان های کشور با توجه به جمعیت موجود است انشالله بتوانیم در مقوله سلامت نیز نمونه و خدمتگزار مردم باشیم که نیاز به تلاتلاش و احساس وظیفه مسئولان را بیش از پیش می طلبد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.