مسئول مرکز تربیت مربی حفظ قرآن کریم اوقاف کشور درسفر به اراک گفت: حفظ جزء ۳۰ اولویت برنامه‌های قرآنی دستگاه‌های فرهنگی است.

حفظ جزء ۳۰ اولویت برنامه‌های قرآنی دستگاه‌های فرهنگیحجت الاسلام مهندسی مسئول مرکز تربیت مربی حفظ قرآن کریم سازمان اوقاف و امورخیریه کشور درحاشیه  نشست توجیهی طرح ملی (بشارت ۱۴۵۲) در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در اراک  در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به تمامی دستگاه‌های فرهنگی ابلاغ شده است.

حجت الاسلام مهندسی با بیان اینکه طرح حفظ جزء ۳۰ به بیش از ۳۰ دستگاه فرهنگی ابلاغ شده و کتاب مشترکی نیز با همین موضوع به همه دستگاه ارسال شده است افزود: با ابلاغ این طرح برنامه‌های قرآنی همسو با یکدیگر حرکت می‌کند و نتیجه مطلوب تری نیز حاصل می‌شود.

وی اضافه کرد: حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم در وزارت آموزش و پرورش از ابتدای امسال آغاز شده و بیش از ۱۳ میلیون دانش آموز می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

مسئول مرکز تربیت مربی حفظ قرآن کریم سازمان اوقاف و امورخیریه کشور ادامه داد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه طرح ملی بشارت ۱۴۵۲ به آدرس www.besharat.com نسبت به نام نویسی در این طرح ملی اقدام کنند.

مشارکت ۱۸ دستگاه فرهنگی استان مرکزی در طرح ملی بشارت ۱۴۵۲

حسینخانی رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی هم  گفت: ۱۸ دستگاه فرهنگی در استان مرکزی در طرح ملی بشارت ۱۴۵۲ مشارکت دارند و کتاب جزء ۳۰ نیز به تمامی این دستگاه ارسال شده است.

حسینخانی افزود: از زمان آغاز طرح ملی بشارت ۱۴۵۲ تعداد ۴ اطلاعیه به ادارات اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ارسال شده و نشست‌ها و دستورکار‌های این ادارات با دیگر دستگاه‌های فرهنگی و مسئول باید بر اساس اطلاعیه‌های ارسالی باشد.

طرح ملی بشارت ۱۴۵۲ از ابتدای امسال همزمان با دیگر نقاط کشور در استان مرکزی هم آغاز شده و آزمون اداره کل اوقاف و امورخیریه استان مرکزی در این زمینه نهم اسفندماه امسال برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ج

برچسب ها: قرآن ، تفسیرقرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.