زمین به دلیل انتشار گازهای آلاینده که دلیل اصلی گرم شدن زمین به حساب می‌آید شرایط مشابه میلیون ها سال پیش را تجربه می‌کند.

فرانس ۲۴: شرایط کره زمین در انتشار گاز‌های گلخانه‌ای مشابه میلیون‌ها سال پیش استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار در گزارشی اعلام کرد: زمین به دلیل انتشار گازهای آلاینده به ویژه دی اکسید کربن که دلیل اصلی گرم شدن زمین به حساب می آید شرایط مشابه میلیون ها سال پیش را تجربه می کند.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا از توافقنامه آب و هوایی پاریس خارج اما سازمان ملل متحد اتخاذ تمهیدات فوری را خواستار شد؛ چرا که میزان گازهای آلاینده در سال 2017 به سطح بی سابقه ای رسید. همین گازهای آلاینده دلیل گرم شدن زمین است.

گزارشگر این شبکه گفت: هر سال مقادیر زیادی دی اکسید کربن، متان و ازت در جو منتشر می شود. این گازهای آلاینده بخشی از اشعه خورشید را جذب می کنند و در نتیجه هوا گرمتر می شود. کارشناسان سازمان ملل از این وضع نگران هستند.

هوای کره زمین فقط سه یا چهار میلیون سال پیش این نرخ از دی اکسید کربن را تجربه کرده است و امروز وضع زمین مشابه میلیون ها سال پیش است. شواهد نشان می دهد در آن دوران دمای زمین دو الی سه درجه بیشتر از امروز بود. سطح اقیانوس ها نیز بین ده تا بیست متر بالاتر از امروز بود.

نشست آب هوایی قرار است ابتدای ماه دسامبر در لهستان برگزار شود. جامعه بین المللی در این گردهمایی توافقنامه پاریس را نهایی خواهند کرد. در چنین شرایطی سازمان جهانی هواشناسی، قبل از آن که دیر شود تلاش می کند کشورها را به اتخاذ تمهیدات لازم ترغیب کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار