جامعه پزشکی خراسان جنوبی نسبت به تماس تلفنی افراد ناشناس و کلاهبردار هوشیار باشند.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ زراعتکار رئیس حراست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در این کلاهبرداریها، افراد با برقراری تماس تلفنی با پزشک و بیان موضوعات مالی، احساسات وی را تحریک کرده و درخواست مراجعه به یکی از دستگاه های خودپرداز می کنند، همچنین برخی کلاهبرداران، خود را به عنوان مسئولان امور مالی واحدهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی معرفی می کنند، به پزشک مربوطه دستوراتی برای انجام امور مالی از طریق دستگاه خودپرداز می دهند و به این طریق موجودی حساب آنان را خارج می کنند.

وی با بیان اینکه پزشکان استان به هیچ عنوان با این تماس ها به محل دستگاه خودپرداز (ATM) مراجعه نکنند و تماس های مشکوک به کلاهبرداری را به حراست گزارش کنند افزود: متاسفانه در سالهای اخیر کلاهبرداری تلفنی در استان قابل توجه بوده به طوریکه در  سال 95، حدود 30 مورد کلاهبرداری از پزشکان و کادر پزشکی در  استان انجام و در مجموع در اثر سهل انگاری و کم توجهی به توصیه ها حدود 63 میلیون تومان از حسابشان خارج شد.

زراعتکار  با بیان اینکه  پارسال با اطلاع رسانی گسترده ای که در  استان انجام شد مجموع کلاهبرداری ها به هفت میلیون تومان کاهش یافت، افزود: اما امسال با افزایش موارد کلاهبرداری و غفلت برخی از پزشکان تاکنون 14 میلیون تومان توسط کلاهبرداران از حساب پزشکان و کادر پزشکی برداشت شده است.

رئیس حراست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند  با اشاره به اینکه 90 درصد کلاهبرداری های انجام شده از پزشکان به صورت تلفنی بوده است ، گفت:  یکی دیگر از شگردهای شایع کلاهبرداران این است که با پزشک مربوطه تماس تلفنی برقرار کرده و به بهانه واریز وجه اشتباهی توسط امور مالی درخواست می کنند وجه را به شماره کارتی که اعلام می کنند، برگشت دهند.

رئیس حراست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در ارتباط با تخلیه تلفنی جامعه پزشکان نیز هشدار داد و گفت: برخی به منظور کسب اطلاعات و القای خواسته های خود از طریق تماس تلفنی سعی در تخلیه اطلاعات پزشکان دارند.

وی افزود: پزشکان نباید از طریق تماس تلفنی اطلاعات خود یا همکاران یا بیماران را در اختیار افراد ناشناس قرار دهند چراکه ممکن است تبعات زیادی داشته باشد.

زراعتکار، خراسان جنوبی را جزء امن ترین استان های کشور عنوان کرد و گفت: جامعه پزشکی نباید هیچگونه دغدغه امنیتی در این استان مرزی داشته باشد.

رئیس حراست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در ارتباط با تهدیدهای فضای مجازی نیز به جامعه پزشکی استان توصیه کرد، پزشکان مراقب باشند در دام برخی القائات شبکه های مجازی گرفتار نشوند تا افراد سودجو نتوانند آسیبی به حرفه مقدس پزشکی وارد کنند.

انتهای پیام/ ط آ

برچسب ها: علوم پزشکی ، تخلف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.