مدیر پیشگیری از بیماری های مرکز بهداشت خراسان جنوبی گفت:۳۰ درصد مردم استان دارای اضافه وزن هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛صبح امروز به مناسبت روز جهانی دیابت و در راستای آگاه سازی بیماران از روند کنترل و آسیب های ناشی از عدم مراقبت در تغذیه بیماران دیابتی همایشی در محل دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد.

شایسته مدیر پیشگیری از بیماری های مرکز بهداشت خراسان جنوبی در این همایش گفت: ۳۰ درصد مردم استان اضافه وزن دارند.

وی افزود:یکی از مهمترین علل وقوع مرگ در جهان بیماری های قلبی و عروقی است که فشار خون بالا، قند خون کنترل نشده و سیگار از فاکتورهای ایجاد بیمارهای قلبی هستند.

شایسته گفت: از این جهت باید توجه داشته باشیم که اگر دیابت کنترل نشود موجب بیمارهای قلبی و عروقی در فرد شده و در نتیجه طول عمر را کاهش می دهد.

مدیر پیشگیری از بیماری های مرکز بهداشت خراسان جنوبی افزود: اگر رژیم غذایی ناسالم، کم تحرکی و مصرف دخانیات داشته باشیم نیز بیماری های قلبی به سراغ افراد خواهد آمد و در نتیجه سبک زندگی بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: بسیاری از بیماران دیابتی به ویژه اگر استعمال دخانیات و سیگار داشته باشند هنگام مبتلا شدن به بیماری های قلبی و عروقی و پیش از حمله قلبی هیچگونه دردی در قفسه سینه احساس نمی کنند.

شایسته افزود: متأسفانه امروزه افراد به مصرف قلیان رو آورده اند در حالی که اینگونه نیست که بگوییم مصرف قلیان از سیگار کم خطر تر است.

 مدیر پیشگیری از بیماری های مرکز بهداشت خراسان  خراسان جنوبی گفت: ۵۰ درصد از مرگ هایی که به دلیل دیابت رخ می دهد  مرتبط با بیماری های قلبی و عروقی نشأت گرفته از عدم کنترل قند خون است.

انتهای پیام/غ

 بیماری های قلبی و عروقی یکی از مهمترین علل وقوع مرگ در جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار