فرمانده انتظامی ساوه علت طمع سارقان مسلح به طلافروشی غرق آباد ساوه را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ سرهنگ اسدی فرمانده انتظامی شهرستان ساوه با اشاره به سرقت  سارقان مسلح از طلافروشی غرق آباد که شامگاه دیشب در ساوه مورد حمله سارقان مسلح قرار گرفت، علت طمع این متهمان را  مجهز نبودن این طلافروشی به تجهیزات ایمنی عنوان کرد.

سرهنگ اسدی افزود: علیرغم بازدید‌های کارشناسی پلیس و ارائه تذکرات مکرر، این طلا فروشی به حداقل تجهیزات ایمنی و بازدارنده مجهز نبوده است.

وی اضافه کرد: اگر پایش‌های تصویری در طلافروشی‌ها به سامانه‌های پلیس وصل باشد ضمن تاثیر بازدارنده، در صورت بروز هرگونه مشکل، به سرعت پلیس در محل حادثه حضور خواهد یافت.


بیشتر بخوانید: جزئیات سرقت حدود ۳کیلو طلا در غرق‌آباد ساوه؛ پلیس در تعقیب سارقان مسلح 


فرمانده انتظامی شهرستان ساوه افزود: با این وجود تحقیقات و اقدامات پلیس برای دستگیری سارقان با جدیت در حال پیگیری است.

وی بیان کرد: در حدود ساعت ۱۸ و ۲۰ دقیقه شامگاه دیروز یک طلا فروشی در یکی از خیابان‌های شهر غرق آباد شهرستان ساوه توسط افرادی ناشناس مورد سرقت مسلحانه قرار گرفت و سارقان بعد از شکستن شیشه ویترین مغازه اقدام به سرقت مقداری طلاجات نموده و از محل متواری شدند.

در سرقت مسلحانه از طلا فروشی کسی آسیب ندیده است

سرهنگ اسدی تصریح کرد: در این سرقت مسلحانه به کسی آسیبی وارد نشده است.

به گفته صاحب این طلافروشی، سارقان که ۳ نفر بودند، با به رگبار بستن ویترین این واحد و حمله با قمه به صاحب طلافروشی اقدام به سرقت مقادیری طلا کردند و سارقان مسلح بلافاصله متواری شدند.
 

نبود حداقل تجهیزات در طلافروشی غرق آباد ساوه وطمع سارقان مسلح

انتهای پیام/ ج

نبود حداقل تجهیزات در طلافروشی غرق آباد ساوه وطمع سارقان مسلح

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
باید سارقان را در ملاعام مجازات کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
با کمی تدبیر میشه دفترچه سرقت از فروشگاه های طلا، جواهر، سکه، ارز، موبایل و مشاغل مشابه دیگه را بست چون به طور کلی سرقت از اینگونه مشاغل به یکی از روشهای زیر اتفاق میفته

1- سرقت مسلحانه که سارقین از بیرون با شلیک به شیشه ویترین سعی میکنند روی شیشه دسترسی ایجاد کنند و اموال ارزشمند ویترین را خالی کنند

2- سرقت مسلحانه که سارقین با اسلحه وارد فروشگاه میشن و طلاهای ویترین و پیشخوان را جمع میکنند

3- سرقت مسلحانه که سارقین به عنوان خریدار به تنهایی یا با یک خانم وارد فروشگاه میشن و یکدفعه اسلحه میکشن و طلاهای ویترین و پیشخوان را خالی میکنند
در هر سه روش بالا، دو تا سناریو وجود داره

1- سارقین با قصد شلیک به فروشنده نیومده باشند که سیستم ضد سرقت گاردمن در سه صدم ثانیه، سرقت از داخل ویترین و پیشخوان را غیر ممکن میکنه و اگر فرض را بر سرقت طلا و جواهر بذاریم، براشون بسیار مقرون به صرفه خواهد بود در مقابل اموال ارزشمندی که سارقین میتونن در هر سرقت از ویترین و پیشخوان سرقت کنند.

2- سارقین براشون مهم نباشه به فروشنده شلیک کنند که در این حالت فقط سیستم ضد سرقت مسلحانه گاردمن میتونه مشکل را حل کنه که بلافاصله سرقت و یا صدمه به فروشنگان را غیر ممکن میکنه.

غیر از سرقتهای مسلحانه، سرقتهای شبانه قابل توجه هستش که در این مورد باید قفل ضد زورگیری روی گاوصندوقهاشون نصب کنند که نه تنها سرقت از طریق باز کردن درب گاوصندوق را از هر طریق، حتی دیلم زنی غیر ممکن میکنه بلکه در صورت اقدام به بریدن بدنه یا جابجایی گاوصندوق هم فورا بدون امکان قطع شدن اطلاع رسانی میکنه و مهمتر از همه، سرقت از طریق زورگیری کلید،ریموت و رمز قفل دربها، دزدگیر و گاوصندوق را هم غیر ممکن میکنه و نمیذاره صاحبین اماکن کشته یا صدمه ببینند که نوع این قفل با توجه به وضعیت و قدرت گاوصندوق تغییر میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۷:۳۳ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
اموال مردم خوردن فکرکردی بچه‌های خودت بامال ذزدی خوشبختی میاد براشون همه رابایدبدی دوادودرما ماشاالله پلیس که سریع گرفت رحم نکنید این همه تجاوز دزدی طلا فروشی وزندان و اعدام چرا ادم نمیشن اسلحه را ازکجامیارن اشد مجازات شأن راخواستاریم