استاندار کرمانشاه گفت : مبارزه با فروشندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر نیازمند عزم جدی تمامی دستگاه‌های اجرایی است و مدیران ذیربط ادارات و نهاد‌ها همه به یک اندازه برای ریشه کنی این پدیده زشت مسئولیت دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه که در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد، گفت : اعتیاد پدیده خانمان سوزی است که اگر با آن به موقع مقابله نشود اثرات سوئی از خود به جا خواهد گذاشت.

وی گفت : امروز اعتیاد یکی از پدیده‌هایی است که ده‌ها هزار نفر در سطح کشور را آلوده کرده که برای مقابله با آن باید به صورت جدی و شبانه روزی تلاش کرد.

بازوند با بیان اینکه امروز نسل جوان به شدت در معرض آسیب اعتیاد قرار دارد، نسبت به آمار‌های منتشره در خصوص کاهش سن اعتیاد هشدار داد و افزود : باید برای مقابله با این پدیده و بلای خانمان سوز فکری اساسی کرد تا بتوانیم جوانان خود را از گرفتار شدن در دام آن نجات دهیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه استان ما کم و بیش درگیر بحث مواد مخدر و اعتیاد است، گفت: قدم اول برخورد با خرده فروشان در سطح محله‌های آلوده و حاشیه‌ای است تا دسترسی مردم و بخصوص جوانان به مواد کاهش یابد.

وی تصریح کرد: برای این کار نیز باید همه دستگاه‌های اجرایی و مسئول پای کار باشند و با خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر به صورت قانونی و به شکل قاطعانه برخورد کنند.

بازوند یادآوری کرد: اینکه همه ما به تنهایی از نیروی انتظامی انتظار داشته باشیم که به قضیه ورود کرده و همه افراد را دستگیر کند کار درستی نیست و به طور قطع راه به جایی نخواهد برد.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: بحث دستگیری و برخورد با خرده فروشان و معتادان یک موضوع است و بحث نجات جان افراد گرفتار به این بلای خانمانسوز یک بحث دیگر، همه دستگاه‌های مسئول اگر به خوبی ورود پیدا کنند می‌توانیم شاهد کاهش پدیده اعتیاد و ناامن شدن فضا برای خرده فروشان باشیم.

بازوند با تاکید بر اینکه باید برای نجات افراد معتاد تلاش کنیم، گفت: آن‌ها خواسته یا ناخواسته در دام اعتیاد گرفتار شده اند و خیلی هایشان خواستار نجات و رهایی از این دام هستند بنابراین باید شرایط برای ترک اعتیاد آن‌ها فراهم شود.

وی همچنین با پذیرفتن این مسئله که زیرساخت‌های لازم برای نگهداری همه معتادان و کمک به ترک کردن آن‌ها در استان فراهم نیست، افزود: با این حال باید تلاش کنیم تا آن جا که امکان پذیر است افراد معتاد را شناسایی و کار نجات آن‌ها از دام اعتیاد انجام شود.

استاندار کرمانشاه در این جلسه همچنین از مدیرعامل شرکت مخابرات استان خواست تا با رایزنی و مذاکره با شرکت‌های همراه اول و ایرانسل به ترتیب مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و یک میلیارد ریال کمک از آن‌ها دریافت کند تا در اختیار اداره کل بهزیستی کرمانشاه برای هزینه‌های نگهداری معتادان قرار داده شود.

 

 

انتهای پیام/د

اعتیاد پدیده ای خانمان سوز

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.