دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه از راه اندازی فاز اول مرکز توانمندسازی، اشتغال و صیانت از بهبودیافتگان اعتیاد در ۲۲ بهمن سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ، علی شمشیری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ازاحداث اولین مرکز توانمندسازی، اشتغال و صیانت از بهبودیافتگان اعتیاد در استان خبر داد و گفت : فاز اول این مجتمع که در شهرستان کنگاور در حال ساخت است ۲۲ بهمن ماه امسال به بهره برداری میرسد.

وی از ساخت این مجتمع در زمینی به مساحت ۱۹ هکتار خبر داد و گفت : در این مرکز ظرفیت نگهداری و اشتغال هزار نفر از معتادان بهبود یافته فراهم می‌شود.

شمشیری اعتبار لازم برای بهره برداری از فاز اول این پروژه را چهار میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: از این میزان یک میلیارد تومان از منابع استانی و سه میلیارد تومان از محل اعتبارات سازمان امور اجتماعی وزارت کشور تامین می‌شود.

وی یادآور شد: هزینه‌های جاری این مرکز نیز توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تامین می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه با اشاره به عدم مدیریت خروجی مراکز درمانی ترک اعتیاد استان گفت : افرادی که در مراکز درمانی ترک داده می‌شوند، متاسفانه بعد از خروج از این مراکز برنامه‌ای برای ساماندهی آن‌ها وجود ندارد و به همین علت شاهد هستیم بخش عمده این افراد مجددا به چرخه اعتیاد باز می‌گردند.

شمشیری تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به بررسی‌های صورت گرفته ۷۰ درصد افراد ارجاع داده شده به مراکز ماده ۱۵ و ماده ۱۶ استان تکراری هستند و اگر این افراد ساماندهی شوند از چرخه اعتیاد حذف می‌شوند.

وی افزود: دراین مرکز افراد بهبود یافته توسط سازمان فنی و حرفه‌ای آموزش داده شده و در همانجا مشغول به کار می‌شوند.

این مسئول خاطرنشان کرد: بحث اشتغال این افراد با کمک افراد خیر و کارآفرین خواهد بود و به نحوی است که ما بستر کار را فراهم کرده و با مشارکت این افراد زمینه اشتغال بهبود یافتگان فراهم می‌شود.

شمشیری از راه اندازی ۴۵۷ واحد مسکونی در این مرکز خبر داد وافزود: برنامه ریزی‌ها بصورتی است که معتادان بهبود یافته‌ای که خانه و خانواده‌ای ندارند بتوانند در این مرکز درکنار بحث اشتغال، اسکان داده شوند .

 

 

انتهای پیام/د

بهره برداری از فاز اول مجتمع بهبودیافتگان اعتیاد در بهمن

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.