رئیس مرکز مدیریت پیوند ایران خبر داد؛

تخت‌های دیالیز در کشور افزایش یافته است

رئیس مرکز مدیریت پیوند ایران از افزایش تخت های دیالیز در کشور خبر داده و گفت: تعداد تخت‌های دیالیز از سال 92 تا امسال افزایش بسیاری داشته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ مهدی شادنوش شامگاه سه شنبه در آیین بهره‌برداری از مجهزترین مرکز دیالیز خیرساز غرب‌کشور در استان زنجان، اظهار کرد: خوشبختانه با افتتاح این مرکز نسبت تخت به بیمار در استان زنجان از چهاردهم به سه‌دهم رسید.

وی ادامه داد: افتتاح این مرکز تاثیر به‌سزایی در کیفیت دیالیز و وضعیت بهتر به بیماران و کادر خدمات‌رسان دارد.

شادنوش افزود: یکی از سیاست‌های وزارت بهداشت، اجتماعی شدن سلامت است، یعنی اینکه همه مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد به‌ سلامت اهمیت دهند و جامعه امروز ما نیاز به این فرهنگ‌سازی‌ها دارد.

وی تصریح کرد: سلامت باید به یک پدیده اجتماعی تبدیل شود و در تحقق این امر مهم باید همه مردم برای دست‌یابی به آن وارد میدان شوند.

رئیس مرکز مدیریت پیوند ایران با بیان اینکه تخت‌های دیالیز در سطح کشور افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: تعداد تخت‌های دیالیز از سال 92 تا امسال  افزایش  بسیاری داشته و چندین برابر شده است.

 وی ادامه داد: خوشبختانه ایران جزو کشورهایی است که از جایگاه ویژه‌ای در زمینه عمل پیوند برخوردار است و با توجه به اینکه اعمال پیوندی باعث ارتقای کیفیت زندگی می‌شود، این مهم می‌تواند در بعد اجتماعی کیفیت زندگی افراد نیز تاثیر بگذارد.

انتهای پیام/ الف

افتتاح مجهزترین بخش دیالیز خیر ساز شمالغرب کشور در زنجان

برچسب ها: دیالیز ، دیالیزی ، بیمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.