معاون اجتماعی و مشارکت های مردمی سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از برگزاری رویداد بزرگ گردشگری میدان تا میدان به مناسبت یکم آذر ماه ، روز نکوداشت اصفهان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مرتضی رشیدی معاون اجتماعی و مشارکت های مردمی سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت : برنامه میدان تا میدان برنامه ای است که با هدف معرفی فرهنگ شهر اصفهان ، تاریخ و گذشته این شهر به مهمانان خارجی و داخلی و شهروندان اصفهانی طراحی شده است.

وی افزود : در این برنامه که یکی‌از مهم ترین برنامه های روز نکوداشت اصفهان است ، ٧٠ گروه نمایشی و  ٧٠٠ هنرمند ، ١٠٠ اجرای داستانی و روایتی را از میدان امام علی(ع) تا میدان امام خمینی(ره) اجرا خواهند کرد.

معاون اجتماعی و مشارکت های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: در این برنامه، بازسازی تاریخی دوران صفوی و  سلجوقی به نمایش گذاشته خواهد شد و بخشی از این برنامه در مسیر بازار اصفهان خواهد بود ؛ معرفی جاذبه های گردشگری کمتر دیده شده و توجه به بازار سنتی اصفهان از اهداف این بخش است ، يك سوي اجراي اين برنامه ها ميدان عتيق و سوي ديگر آن ميدان نقش جهان است كه يادآور دو فضاي تاريخي و پايتختي اصفهان در دوران سلجوقيه و ديگري پايتختي اصفهان در دوران صفويه است.

رشیدی با بیان اینکه این برنامه از اول تا سوم آذر ماه برگزار خواهد شد ، گفت : شهروندان می توانند از ساعت  14:30 تا 17:30 این سه روز ، از میدان امام علی تا میدان  نقش جهان از این نمایش های تاریخی دیدن کنند.

وی افزود: به دلیل اینکه یکی از روزهای برگزاری این برنامه با جمعه تداخل دارد و بازار اصفهان در روز جمعه تعطیل است ، در این روز اجرای همه برنامه ها به عرصه میدان منتقل خواهد شد.

معاون اجتماعی و مشارکت های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به میلاد حضرت رسول اکرم (ص) ، اظهار کرد : برنامه های روز اصفهان به این مناسبت پیوند می خورد ؛ به همین مناسبت از دوم تا چهارم آذر ماه در ورزشگاه پیروزی برنامه ای تحت عنوان "سلام حضرت دلبر" را برای عموم مردم در نظر گرفته ایم که اجرای سالار عقیلی و سینا شعبانخانی  از جمله بخش های این برنامه است.

رشیدی با بیان اینکه آیین گشایش روز اصفهان ، اول آذر ماه برگزار خواهد شد ادامه داد : در آیین گشایش روز نکوداشت اصفهان تعدادی از سفیران شهرهای خواهر خوانده و نمایندگان کلان شهرهای کشور حضور دارند.

انتهای پیام/م

تشریح برنامه های روز نکوداشت اصفهان از اول تا سوم آذر ماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.