رئیس کمیسیون فرهنگی ،اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت : امسال برنامه های متنوعی در هفته ی فرهنگی اصفهان برگزار شد و مردم مشارکت فوق العاده ای در تمام برنامه ها داشتند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،،  فریده روشن امروز در نشست خبری هفته فرهنگی اصفهان  افزود : با توجه به جایگاه تاریخی و فرهنگی ویژه  شهر اصفهان  به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن بلاد اسلامی ، وظیفه تمام دستگاه ها و مسئولان در شهر اصفهان حفظ و ارتقا  این جایگاه ویژه است.

وی ادامه داد :  یکی از اقدامات ضروری برای حراست از   جایگاه با ارزش شهر اصفهان ، معرفی شایسته  اصفهان است لذا  برگزاری  رویدادهایی مانند هفته فرهنگی اصفهان می تواند به این مهم کمک کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی ،اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان اذعان داشت :  نقطه قوت و تمایز هفته فرهنگی اصفهان  نسبت به سال های گذشته که با عنوان هفته نکوداشت اصفهان برگزار می شد در ایجاد همگرایی با نظر اصفهان شناسان و فعالان مردمی بود.

روشن ادامه داد : اصفهان همواره درگیر انتخاب روزی برای بزرگداشت خود بوده ،  به طوری که اصفهان شناسان و فعالان مردمی بر اساس میثاقی   که از دوران گذشته باهم داشتند اول آذر را به عنوان روز اصفهان و شهرداری نیز بر اساس رویکردهای   هر سال خود ، سوم تا دهم اردیبهشت را  به عنوان هفته نکوداشت اصفهان  گرامی می داشتند.

  به گفته وی شهرداری  اصفهان با احترام به نظر فعالان مردمی  روز اول آذر را به عنوان روز نکوداشت اصفهان   به رسمیت شناخت و همچنین  با توجه به روز     بزرگدا شت شیخ بهایی در سوم اردیبهشت  و زیبایی و سرسبزی  شهر اصفهان در ماه اردیبهشت از امسال سوم تا دهم اردیبهشت ماه  را به عنوان هفته فرهنگی اصفهان در نظر گرفته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی ،اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان  تصریح کرد : برنامه های متعدد و متنوعی با همکاری کل مجموعه مدیریت شهری  از جمله سازمان مدیریت فرهنگی اجتماعی ورزشی ، سازمان  زیبا سازی ، مناطق 15 گانه ، اداره کل ارتباطات و امور بین الملل و بسیاری واحد ها وبخش های دیگر که برنامه ریزی های لازم را  برای شادی و نشاط مردم اصفهان در هفته فرهنگی انجام دادند ، برگزار شد.

 روشن گفت :نکته اساسی و مهم در برگزاری برنامه های هفته  فرهنگی مشارکت مردمی  بود که خروجی ها  نشان از موفقیت نسبی در مشارکت طیف های مختلف مردم  ن را نشان می دهند.

 وی  ادامه داد :نکته  ی مهم دیگر  این بود که این برنامه ها برای تمام مردم شهر اصفهان و در تما م نقاط شهر برگزار شود و خوشبختانه همزمانی هفته فرهنگی با اعیاد شعبانیه باعث شد تا شور و نشاط بیشتری  در بین تمام مردم شهر به وجود آید.

   رئیس کمیسیون فرهنگی ،اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد :شش برنامه بزرگداشت از مفاخر و نخبگان  روزنامه نگاری، طراحی و نقاشی فرش دستباف ،  مینیاتور ،   بنیانگذار دانشکده پزشکی ،  تاریخ   و استاد موسیقی  در هفته فرهنگی اصفهان برگزار شد.

 روشن گفت :اجرای طرحی برای معرفی اساتیدی که در گوشه به گوشه ی شهر زندگی می کنند  و ممکن است برای تعداد زیادی از مردم شناخته شده نباشند  با عنوان در همسایگی ما یکی دیگر از برنامه های هفته فرهنگی به شمار می رود.

 وی اذعان داشت : برای ارزیابی هر رویداد مهم سه عنصر  رویکرد  ، فرم و ساختار و  محتوی مورد بررسی قرار می گیرد، با توجه به ارزیابی های انجام شده  امسال به موفقیت نسبی در برگزاری هفته فرهنگی رسیده ایم و تلا ش  می کنیم در سال های آینده برنامه های متنوع تری در اختیار مردم عزیز اصفهان قرار دهیم.

 رئیس کمیسیون فرهنگی ،اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود : با توجه به  زمان کوتاه بین برگزاری ویژه برنامه های نوروز و هفته ی فرهنگی ، همکاران و مسئولان اجرایی تلاش زیادی برای برگزاری بهتر این هفته و ایجاد فضای شاد در سطح شهر  و تسکین روحیه ی شهروندان اصفهانی به جهت خشکی زاینده رود  انجام دادند  که 68 عنوان برنامه در  سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و 118 عنوان برنامه در مناطق 15 گانه شهر با  سرفصل های متنوع برای اقشار و سنین  مختلف  برگزار شد .

 روشن در پایان گفت : من معتقدم هفته فرهنگی اصفهان متعلق به همه ی شهروندان و سازمان ها و نهاد های شهر اصفهان است و همه باید برای برگزاری هرچه بهتر برنامه های این هفته مشارکت داشته باشند ،  از همه ی کسانی که امسال در کنار ما بودند سپاسگزارم و امیدوارم در سال های آینده  بتوانیم باتمام نهاد ها به ویژه دست اندرکاران  امور  فرهنگی  در این هفته تعامل بیشتری داشته باشیم.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار