در دانشگاه علامه طباطبایی مطرح شد؛

تاجیکستان از مهم‌ترین کشور‌های منطقه برای ایران است

چهارمین همایش بین‌المللی نظام بین‌الملل، تحولات منطقه‌ای و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران با حضور اساتید دانشگاه‌های کشور در دانشگاه علامه طباطبایی تهران برگزار شد.

تاجیکستان از مهم‌ترین کشور‌های منطقه برای ایران استبه گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، چهارمین همایش بین‌المللی نظام بین‌الملل، تحولات منطقه‌ای و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، عصر امروز سه شنبه٢٨ آبان ماه با حضور اساتید دانشگاه‌های کشور در زمینه روابط خارجی ایران و تحولات منطقه در دانشگاه علامه طباطبایی تهران برگزار شد.

حمید حکیم كارشناس مسائل آسيا مركزی و قفقاز با بیان مشکلات داخلی و سیاست خارجی تاجیکستان اظهار کرد: در قانون اساسی کشور تاجیکستان بحث تفکیک قوا را می‌بینیم، اما در عمل تمام قدرت در دست رئیس جمهور این کشور بوده و تفکیک قوا دیده نمی‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه تاجیکستان برای ایران از اهمیت به سزایی برخوردار است، گفت: مهم‌ترین کشور منطقه برای ما تاجیکستان است، زیرا از لحاظ زبان، فرهنگ و... قرابت زیادی با ما دارد.

كارشناس مسائل آسيا مركزی و قفقاز با اشاره به برخی از ویژگی‌های شخصیتی سیاسیون گفت: تیپ شخصیتی مدیر، بهترین مدل برای یک رهبر یا مسئول سیاسی است، زیرا صلاح جامعه در درجه اول برنامه هایش قرار می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: امامعلی رحمان گروه‌های ذی نفوذ و احزاب را از چرخه قدرت خارج کرد و خودش هم بار‌ها این موضوع را در برنامه‌ها اعتراف کرده است.

حکیم در پایان خاطرنشان کرد: امامعلی رحمان وابسته به روسیه بوده و سیاست ایران هراسی کمی در تاجیکستان افزایش داشته و خوی اقتدارگرای وی هم بر سیاست خارجی تاجیکستان تاثیر گذاشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار