سرمربی تیم ملی شنا نابینایان و کم بینایان:

کسب سهمیه پارالمپیک توکیو در ۴ ماده اتفاق تاریخی است

شریفیان گفت:محمد حسین کریمی توانست در ۴ ماده شنا سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ را کسب کند که در تاریخ این رشته در ایران بی سابقه است.

کسب سهمیه پارالمپیک توکیو در ۴ ماده اتفاق تاریخی استحمید شریفیان سرمربی تیم ملی شنا نابینایان و کم بینایان در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: کمیته جهانی شنا IPC اطلاعیه درباره رکورد‌های ورودی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را اعلام کرد که شناگران باید در بازه زمانی ماه نوامبر سال ۲۰۱۸ تا سال ۲۰۱۹ در مسابقات محتلف جهانی و قاره‌ای این رکورد‌ها را برای رسیدن به سهمیه پارالمپیک کسب کنند.

او ادامه داد: با توجه به اینکه بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا در این بازه زمانی قرار داشت خوشبختانه ۲ ملی پوش ما توانستند با ثبت رکوردی که در این بازی‌ها انجام دادند سهمیه پارالمپیک را کسب کنند و محمد حسین کریمی با دریافت سهمیه ۴ ماده پارالمپیک اتفاق تاریخی را در این رشته در ایران رقم زد. کسب این تعداد سهمیه در شنای المپیکی و پارالمپیکی ایران بی سابقه است.

شریفیان افزود: پس از اعلام رکوردها، محمدحسین کریمی در ۴ ماده ۵۰ و ۱۰۰ متر آزاد، ۱۰۰ متر قورباغه و ۱۰۰ متر کرال پشت را بدست آورد و علیرضا جلیلی در کلاس S۱، ۵۰ متر آزاد نیز توانست دومین ملی پوشی باشد که جواز حضور در توکیو را کسب کند.

سرمربی تیم ملی شنا عنوان کرد: مسابقات کسب سهمیه پارالمپیک آغاز شده است و سال آینده رقابت‌های جهانی در مالزی را در پیش داریم که محمد حسین کریمی، علیرضا جلیل، شاهین ایزدیار و میردهقان می‌توانند برای دریافت سهمیه در این مسابقات شرکت کنند.

او تصریح کرد: شاهین ایزدیار با وجود اینکه ۷ مدال بازی‌های پاراآسیایی را کسب کرد، اما با رکورد‌های اعلام شده فاصله دارد و باید در مسابقات کسب سهمیه رکورد ورودی را بدست آورد و تا جایی که اطلاع دارم تمریناتش را برای حضور در رقابت‌ها آغاز کرده است.

شریفیان عنوان کرد: هفته آینده با مسئولان فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک جلسه‌ای را به منظور برنامه ریزی ارو‌های تیم ملی در داخل و خارج کشور خواهیم داشت تا هر چه سریعتر برنامه تمرینی را با حضور شناگران که شانس کسب سهمیه را دارند اردو را آغاز کنیم.

سرمربی تیم ملی شنا نابینایان و کم بینایان در پایان گفت: ۶ مرحله اردوی آمادگی تا مسابقات جهانی مالزی که هدف اولیه تیم است برنامه ریزی کردیم و پس از آن بر اساس سهمیه‌های پارالمپیک، روند تمرینی تیم را ادامه خواهیم داد.


بیشتر بخوانید:

رکوردشکنی در بازی‌هایی پاراآسیایی به سبک ورزشکاران ایران

پیگیر بحث اشتغال ملی‌پوشان هستیم/ موفقیت جاکارتا فرصت‌های میزبانی را افزایش داد/ در حق ورزشکاران ما اجحاف شد

قدمی: قهرمانان بازی‌های پارا آسیایی الگوی دانش آموزان معلول هستند


انتهای پیام/

اظهارات شریفیان درباره سهمیه پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار