رئیس هیئت کبدی استان اصفهان از برگزاری مسابقات کبدی قهرمانی آسیا در دولت‌آباد خبر داد.

،سید احمد حجازی رئیس هیئت کبدی استان اصفهان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان با اشاره وضعیت این هیئت در 8 ماه نخست امسال اظهار کرد: در رده جوانان ونوجوانان پسر، حائز به کسب مقام قهرمانی مسابقات کشوری شدیم.

وی با اشاره به حضور دو بانو در تیم ملی کبدی  عنوان کرد: تیم ملی کبدی در مسابقات آسیایی جاکارتا خوش درخشیدند و قهرمان بازی‌های آسیایی شدند.

رئیس هیئت کبدی استان اصفهان با بیان اینکه مسابقات قهرمانی آسیایی کبدی ومیزبانی ایران را پیش‌رو داریم، گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با شورای شهر دولت‌آباد، مسابقات در مجموعه ورزشی دولت‌آباد برگزار می‌شود.

حجازی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه برای راه‌اندازی تیم کبدی یگان ویژه و سپاه تصریح کرد: حدود 40 نفر از افراد کادر در حال آماده سازی و تمرین هستند.

وی به امضای تفاهم نامه با آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: این رشته اکنون جزو رشته‌های آموزش و پرورش قرار گرفته و درخواست مربی آقا و بانو از سوی این وزارتخانه برای درس تربیت بدنی مدارس صورت گرفته است.

رئیس هیئت کبدی استان اصفهان ضمن بیان بحث و بررسی با هیئت روستایی برای برگزاری مسابقات کبدی روستا بیان کرد: با توجه به ظرفیت افراد روستایی و همچنین اصالت ورزش کبدی که نوعی ورزش بومی و محلی است، در نظر داریم مسابقات کبدی روستاییان را راه اندازی کنیم.

وی به رویداد بزرگ المپیاد ورزش ایرانیان اشاره کرد و افزود: این مسابقات در قم برگزار می‌شود و کبدی‌کاران بزرگسال از اصفهان به این مسابقات اعزام می‌شوند.

حجازی مشکل عمده این هیئت را کمبود سالن ورزشی دانست و گفت: ورزشکارانی که برای مسابقات مختلف از جمله مسابقات قهرمانی آسیا آماده می‌شوند، سه جلسه تمرین در هفته برای 6 مربی خانم و آقا جوابگو نیست.

 

انتهای پیام /س

وضعیت هیئت کبدی استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.