مدیر عامل انتشارات آستان قدس رضوی به نشر گفت: ۱۶۹ عنوان محصول فرهنگی با بهره‌گیری از بنا‌های حرم مطهر رضوی و هنر معماری اسلامی در به‌نشر تولید شده است.

تولید ۱۶۹ عنوان محصول فرهنگی برگرفته از هنر معماری اسلامی توسط به‌نشربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حسین سعیدی مدیر عامل انتشارات آستان قدس رضوی به نشر گفت: به‌نشر به عنوان یکی از بزرگترین ناشران کشور، با توجه به نیاز مخاطبان در کنار نشر کتاب، اقدام به تولید محصولات فرهنگی با عنوان «گلدسته» کرده است.

وی افزود: در مجموعه «گلدسته» جدیدترین محصولات فرهنگی با نگاه ایرانی اسلامی و برگرفته از فضا‌ها و بنا‌های حرم مطهر رضوی برای ارائه به بازار نوشت‌افزار و کالای فرهنگی کشور تولید می‌شود.

 مدیر عامل انتشارات آستان قدس رضوی به نشر با اشاره به بند پنجم حکم مقام معظم رهبری به تولیت آستان قدس رضوی گفت: این موسسه در راستای عمل به این بند که بر تولید محصول فرهنگی با نگاه به معماری حرم مطهر رضوی تاکید می‌کند، اقدام به تولید محصولات گلدسته کرده است.

سعیدی افزود: تاکنون ۸ محصول فرهنگی از جمله دفتر و دفترچه، لیوان، ساک دستی، مدال سینه (پیکسل)، شاسی، کاشی، کاغذ کادو و ساعت دیواری با طرح‌های رضوی و برگرفته از طرح‌های موجود در معماری به‌کار رفته در صحن‌ها و رواق‌های مختلف حرم مطهر رضوی در به‌نشر تولید شده که با استقبال گسترده مردم مواجه شده است.

وی با بیان اینکه محصولات فرهنگی تولید شده در دسته‌های موضوعی کودک، نوجوان، جوانان و بزرگسال هستند، گفت: در تولید محصولات فرهنگی برای کودکان سعی شده است از تصاویر کتاب‌های رضوی و محصولات فرهنگی بزرگسالان نیز از تصاویر بنا‌های حرم مطهر رضوی استفاده شود.

سعیدی تصریح کرد: نوشت افزار‌های تولید شده به‌نشر از بهترین مواد تهیه و برای طراحی جلد دفاتر از چوب، نمد، چرم استفاده شده است که در فروشگاه‌های به‌نشر در دسترس عموم مردم قرار دارد.

وی ادامه داد: به‌نشر در نظر دارد فاز دوم تولید نوشت افزار را با طرح اشیاء موزه آستان قدس رضوی و فرش‌های اهدایی آستان قدس رضوی تهیه کند.

 مدیر عامل انتشارات آستان قدس رضوی به نشر با اشاره به اینکه محصولات فرهنگی به‌نشر موفق به کسب جایزه «فیروزه» شده است، یادآور شد: در سال گذشته محصولات فرهنگی به‌نشر با نشان گلدسته در سومین جشنواره «کالا‌های فرهنگی جایزه فیروزه» به دلیل تلاش برای پژوهش و تولید کالای فرهنگی مبتنی بر ارزش‌های ایرانی اسلامی، تنوع و خلاقیت در بکارگیری طرح‌های سنتی و کیفیت مواد اولیه حائز رتبه شد.
 
انتهای پیام// ه.ز

تولید محصول فرهنگی برگرفته از هنر معماری اسلامی حرم مطهر رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.