قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: با افتتاح فاز اول زائرشهر رضوی، زمینه اشتغال‌زایی مفید و پایدار در راستای خدمات‌رسانی به زائران فراهم آمد.

خدمت رسانی به زائران مهم‌ترین مسئله  آستان قدس رضوی استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سید مرتضی بختیاری در اجلاس مدیران آستان قدس رضوی با بیان اینکه حرم مطهر رضوی و خدمت رسانی به زائران همواره از مهم‌ترین مسائل مورد تأکید تولیت آستان قدس رضوی بوده است، گفت: خدمات رسانی به زائران با چهار رویکرد تسهیل زیارت برای زائران، افزایش خدمات عمرانی و رفاهی در حرم مطهّر، کیفی سازی خدمات فرهنگی در حرم مطهّر و اسکان زائران متمرکز است.


وی آغاز بهره‌برداری از فاز نخست زائر شهر رضوی و پیشرفت ۴۰ درصدی فاز ۲، پیشرفت ۸۰ درصدی فاز یک زائرسرای رضوی در جوار حرم مطهر امام رضا (ع) را از جمله اقدامات برای افزایش سرانه رفاه زائران برشمرد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به پیشرفت ۳۰ درصدی عملیات اجرایی آشپزخانه صنعتی در جوار زائرشهر رضوی گفت: بنای ما بر این است که امکان بهره مندی زائران عزیز از غذای متبرک حضرت رضا (ع) را افزایش دهیم و به همین منظور در شش ماهه اول امسال حدود ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در میهمانسرای حضرت  پذیرایی شدند.

بختیاری خدمت به نیازمندان و مستضعفان با الهام از رهنمود‌های مقام عظمای ولایت در سخنرانی نوروزی را از نکات برجسته و درخشان کارنامه عملکرد آستان قدس رضوی دانست و افزود: با تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی اجرای طرح‌های توانمندسازی نیازمندان و کارآفرینی و اشتغال و محرومیت زدایی را در اولویت اقدامات این حوزه قرار داده ایم.

وی گفت: در ۶ ماه ابتدایی امسال ۴۰ هزار بسته ارزاق متبرک رضوی بین نیازمندان کشور توزیع شده که نسبت به مدت مشابه در سال ۹۵ رشد ۲۰۰ درصدی داشته است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود: واگذاری یک قطعه زمین ۵۰۰ مترمربعی به انجمن نابینایان خراسان رضوی به منظور فروش محصولات بیش از ۳۶۰ نفر از عزیزان روشندل و واگذاری پاساژ شجره با تعداد ۴۶ مغازه برای عرضه تولیدات صنایع و مشاغل خانگی از اهم اقدامات سال جاری برای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید واشتغال است.

بختیاری تصریح کرد: عملیاتی شدن مرمت و احیای ۱۱۰ قنات در خراسان رضوی، ارائه خدمات پزشکی و دندانپزشکی به ۵۰ هزار نفر محروم در کشور توسط خادمیاران سلامت و اطعام یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر با مشارکت تشکل‌های مردمی در سطح کشور از اقداماتی است که در راستای اجرای منشور ۷ گانه رهبر فرزانه انقلاب انجام شده است.

وی با اشاره به بند چهارم حکم انتصاب تولیت آستان قدس رضوی و ظرفیت فرهنگی عظیم این مجموعه گفت: لزوم تاثیرگذاری در فضای عمومی کشور و جهان اسلام با کمک خبرگان فرهنگی و بهره گیری حداکثری از این ظرفیت کم‌نظیر در ترویج معارف قرآنی و مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام از مهمترین محور‌های مورد انتظار رهبر معظم انقلاب است که در راستای آن اهتمام داشته ایم.


قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود: راه اندازی و تجهیز شبکه ماهوار‌های امام رضا (علیه السّلام)، فعال کردن ستاد دائمی مناسبت‌های ویژه آستان قدس رضوی، استخراج نظام موضوعات فرهنگی از اسناد فرادستی کشوری و آستان قدس رضوی و تدوین اولویت‌های فرهنگی، چاپ ۴۵۰ عنوان کتاب در شمارگان ۳ میلیون و ۲۱۰ هزار نسخه در چاپخانه آستان قدس رضوی و طراحی و تولید ۱۰۰ محصول شامل نوشت افزار ایرانی اسلامی برگرفته از گنجینه نقوش و معماری حرم رضوی از اقداماتی است که در ۶ ماه نخست امسال انجام گرفته است.

بختیاری گفت: با اختصاص فضای اردوگاه فرهنگی و تربیتی امام رضا (ع) در منطقه بیلدر، اردو‌های زائران مهر برنامه‌ریزی و امکان اسکان و پذیرایی بیش از ٧ هزار دانش آموز پسر و دختر زیارت اولی از مناطق محروم سراسر کشور به مدت سه روز فراهم شد.

انتهای پیام//ف.ج
 

برگزاری اجلاس مدیران آستان قدس رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.