نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: در ماه‌های آینده شوری آب افزایش خواهد یافت و ضرورت دارد تا آن زمان طرح آبرسانی به روستاها و نخلستان‌های آبادان تکمیل شوند .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان ،جلیل مختار نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: وضعیت آب آبادان در تابستان بسیار بد و فوق بحرانی بود و مطالبات مردم را به گوش معاون اول رئیس جمهور رساندیم.

وی افزود: ای‌سی آب رها شده از سد گتوند در خرداد ماه امسال در ملاثانی هزار و ۹۷۰، در اهواز ۲ هزار و ۶۹۴، در فارسیاد ۳ هزار و ۱۱۵، در دارخوین ۷ هزار و ۲۱۲ و در مارد ۱۴ هزار می‌رسید و این یک فاجعه زیست محیطی است.

نماینده مردم آبادان با بیان اینکه با افتتاح خط دوم طرح آبرسانی غدیر، آب شرب شهری بهبود پیدا کرد، گفت: متاسفانه آب روستایی همچنان با مشکل مواجه است؛ آب بهمنشیر با ای‌سی ۱۴ هزار را با ۲۰ هزارمترمکعب آب غدیر ترکیب می‌کنند و آب شرب روستایی به ۵ الی ۷ هزار‌ای سی رسیده است و این یک فاجعه است؛ پس به این نتیجه می‌رسیم هنوز طرح تکمیل نشده و باید توسط دولت پیگیری و سریعا اجرا شود.

مختارافزود: آبرسانی و آبیاری نخلستان‌های بهمنشیر شمالی و جنوبی در حال حاضر توسط جزر و مد و بصورت سنتی انجام می‌شود، یعنی چنانچه سد و یا بندی در ورودی بهمنشیر ساخته شود جزر و مد نخواهیم داشت و دیگر نمی‌توانیم آبرسانی سنتی نیز داشته باشیم؛ لذا بحث تکمیل و تسریع باید در اولویت کار وزیر باشد.

نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: حدودا ۶ ماه است با وزارت جهاد کشاورزی مکاتبات انجام داده ام و ۳ بار با وزیر جهاد کشاورزی جلسه داشته ام تا کنون طرح مطالعه پیشنهادی در خصوص اجرای طرح آبرسانی و زهکشی بهمنشیر شمالی و جنوبی از سوی وزیر ارائه نشده است ما محدودیت زمانی داریم تا ۴ ماه دیگر باز وضعیت آب از این بدتر می‌شود و‌ای سی بالا می‌رود نباید به آب شیرین کنونی دلمان را خوش کنیم.

انتهای پیام /د

تکمیل طرح آبرسانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.