معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به اینکه آمریکا در قبال ایران با تخلفات قانونی و خروج از برجام قصد ایجاد ناامنی در فضای اقتصادی کشور دارد،گفت: آمریکا وارد بازی باخت با باخت ایران شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان ، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ظهر امروز در بدو ورود به استان خوزستان در فرودگاه آبادان گفت: در این سفر چند طرح مهم در بخش آب و خاک به بهره برداری می‌رسد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه آمریکا وارد بازی باخت با ایران شده ، افزود: آمریکا در قبال ایران با تخلفات قانونی که تخلف عرف بین المللی هم است با خروج از برجام قصد داشت فضای اقتصادی کشور را ناامن کند و امنیت سرمایه گذاری خارجی و داخلی را با علامت تحریم متاثر کند.

وی یادآور شد: با آمریکا پس از مذاکره طولانی به یک توافق بنام برجام دست یافتیم که طرف ایرانی طبق اعلام آژانس بین المللی انرژی اتمی به همه تعهدات خود عمل کرد.

معاون اول رییس جمهور خاطر نشان کرد: آمریکا بخشی از تحریم‌ها را ۱۳ مرداد و بخش دیگر را ۱۳ آبان برگرداند و سعی داشت با استفاده از تحریک کشور‌های خارجی فضای اقتصادی کشور را ملتهب کند.

جهانگیری گفت: فضا سازی آمریکایی‌ها علیه کشور با تحریم نفت بجایی نرسید و مجبور شدند برخی از کشور‌ها را معاف از تحریم نفتی کنند، ضمن اینکه اکثر کشور‌های مهم کشور آمریکا را همراهی نکردند که بدون شک این توطئه آمریکا با همراهی و کمک همه مردم و مسولان خنثی و بی اثر خواهد شد.

جهانگیری در جریان سفر ۲ روزه خود به استان خوزستان خط دوم طرح آبرسانی غدیر در تصفیه خانه ثامن آبادان با هدف افزایش تامین آب شهر‌های خرمشهر، آبادان و دشت آزادگان را افتتاح می‌کند.

کارخانه تولید زغال صنعتی کک خرمشهر و نیز خط انتقال آب از تصفیه خانه خرمشهر تا تصفیه خانه روستای حفار شرقی با حضور معاون اول رئیس جمهوری امروز افتتاح می‌شود.

معاون اول رییس جمهوری همچنین عصر دوشنبه تصفیه خانه فاضلاب شرق شهرستان اهواز را افتتاح خواهد کرد و در دومین روز سفر به خوزستان از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری و کانون‌های داخلی ریزگرد این استان دیدن خواهد کرد و پس از آن ورزشگاه اختصاصی فولاد خوزستان با حضور وی افتتاح می‌شود.

جهانگیری روز سه شنبه ضمن بازدید از شهرک صنعتی شماره ۲ اهواز کارخانه تولید نمک دریایی دلفین را افتتاح خواهد کرد.

شرکت در نشست برنامه راهبردی استان خوزستان بخش پایانی سفر ۲ روزه معاون اول رییس جمهوری در خوزستان است.

انتهای پیام / د

آمیریکا با خروج از برجام قصد داشت فضای اقتصادی کشور را ناامن کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.