معاون اول رئیس جمهوری گفت:دولت همچنان پیگیر حل مشکل آب روستاهای خرمشهر و آبادان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان ، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری عصر دوشنبه در حاشیه افتتاح خط دوم طرح آبرسانی غدیر آبادان با بیان اینکه کیفیت آب روستا‌های آبادان و خرمشهر تاکنون به حد مطلوب نرسیده گفت: رفع مشکل آب روستا‌های آبادان و خرمشهر در برنامه و دستور کار دولت قرار دارد.

وی افزود:مردم آبادان و خرمشهر در تاریخ انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی برای دفاع از میهن سنگ تمام گذاشتند لذا به هر میزان که برای حل مشکلات این منطقه کار شود در مقابل فداکاری مردم آبادان و خرمشهر ناچیز است.

معاون اول رئیس جمهوری به کیفیت نامطلوب آب مناطق روستایی آبادان و خرمشهر اشاره کرد و گفت:دولت برای حل مشکل آب مناطق روستایی آبادان و خرمشهر برنامه‌ای در دست اقدام دارد.

جهانگیری با بیان اینکه آب آشامیدنی بهداشتی حق مردم روستاهاست به افتتاح خط دوم طرح آبرسانی غدیر به منظور تامین آب ۷۸ روستای آبادان اشاره کرد و افزود: باید توجه داشت که انتقال آب آشامیدنی تصفیه شده از یک مسیر طولانی صرفا برای آشامیدن است.

وی تامین آب را از اولویت‌های کشور برشمرد و گفت: در این راستا لازم است تا تامین منابع مالی دولت مورد توجه قرار گیرد.

معاون اول رئیس جمهوری به پروژه احداث سدسلولی بر روی رودخانه بهمشیر نیز اشاره کرد و افزود: این سد که برای جلوگیری از ورود آب شور دریا همچنین تامین آب آشامیدنی منطقه احداث می‌شود گامی در راستای تامین آب آبادان و خرمشهر است که نیاز آبی نخلستان‌های منطقه همچنین مزارع کشاورزی را برطرف می‌کند لذا اعتبار آن متناسب با زمان بندی انجام شده از سوی دولت تامین می‌شود.

جهانگیری همچنین به اعتبار صرف شده برای طرح آبرسانی غدیر نیز اشاره کرد و گفت: این طرح با وجود محدودیت منابع مالی با مشارکت قرارگاه خاتم الانبیاء در مدت ۱۱ ماه احداث شد که کار بسیار بزرگی است.

وی در پایان به تحریم اعمال شده از سوی آمریکا اشاره کرد وافود: آمریکا با اعمال تحریم مهمترین منبع درآمد نفتی کشور را کاهش داده که این امر تاثیر منفی بر روند اجرای پروژه‌ها گذاشته است.

با حضور معاون اول رئیس جمهوری و وزیر نیرو خط دوم طرح آبرسانی غدیر آبادان و نیز طرح آبرسانی به ۱۳ روستای خرمشهر افتتاح شد.

انتهای پیام / د

حل مشکل آب روستاها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.