استاندار کرمانشاه گفت : هیچ کوتاهی از سوی مسئولین ایرانی در رابطه با بازگشایی مرز خسروی صورت نگرفت و این تغییرات سیاسی در کشور عراق بود که باعث عدم بازگشایی این مرز جهت تردد زائرین اربعین شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در نشست ستاد اربعین استان با بیان اینکه کرمانشاه از دیرباز مسیر عبور زوار عتبات عالیات بوده و مردم استان همواره به گرمی میزبان این زائرین بوده اند، گفت : امسال نیز شاهد بودیم مردم استان در میزبانی از زوار عتبات عالیات سنگ تمام گذاشتند.

بازوند به افتتاح راه آهن کرمانشاه و نقش آن در تسهیل تردد زائرین اربعین اشاره کرد و گفت : امسال شاهد بودیم زائرین از اقصی نقاط کشورمان با قطار به کرمانشاه آمده و از اینجا به سمت مرز مهران می‌رفتند که این امر سفر زوار را بسیار راحت کرده بود.

وی به حجم بالای تردد زائرین از استان اشاره کرد و گفت: تقریبا ۹۰ درصد زائرینی که از مرز مهران به عتبات می‌رفتند از استان ما عبور کردند و به خوبی به این زوار خدمات رسانی شد.

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته جهت بازگشایی مرز خسروی، گفت: در یک سال گذشته پیگیری‌های زیادی برای بازگشایی این مرز شد. در سفری که به استان دیالی عراق داشتم نیز تفاهم نامه‌ای در خصوص بازگشایی مرز خسروی منعقد شد. در سفر وزیر کشور به عراق نیز که همراه ایشان بودم عمده مباحث مربوط به بازگشایی مرز خسروی بود و در مجموع همه مسئولین مربوطه کشوری پیگیر بازگشایی این مرز بودند و هیچ کوتاهی از سوی طرف ایرانی در این رابطه نشد.

بازوند ادامه داد: ایام اربعین امسال مصادف با تغییرات سیاسی در کشور عراق شد و همین مساله باعث شد طرف عراقی با بازگشایی این مرز موافقت نکند.

وی با اشاره به تردد بازرگانان و تجار از مرز خسروی، گفت: امیدواریم مرز خسروی به زودی بازگشایی شود و اربعین سال آینده توفیق خدمت رسانی به زوار در این مرز را داشته باشیم.

بازوند همچنین با بیان اینکه اربعین و کربلا تنها متعلق به مسلمانان نیست، گفت: اربعین متعلق به انسانیت و آزادگی است. در اجتماع بزرگ اربعین شاهد حضور غیرمسلمانان نیز هستیم، چون می‌دانند اربعین متعلق به انسانیت و آزادگی است.

استاندار کرمانشاه در پایان با تقدیر از همه افرادی که در خدمت رسانی به زائرین اربعین تلاش کرده اند، گفت: خدمت به زائرین اربعین اجر بزرگی دارد.

 

 

انتهای پیام/د

امسال مردم استان در میزبانی از زوار عتبات عالیات سنگ تمام گذاشتند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.