مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی استان کرمانشاه از برنامه‌های متعدد این نمایندگی در روز شهادت امام رضا (ع) خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، موحد مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی استان کرمانشاه از برنامه‌های متعدد این نمایندگی در روز شهادت امام رضا (ع) خبر داد و گفت : فردا از نیم ضریح حضرت زینب (س) رونمایی می‌شود.

وی گفت : در آستانه دهه آخر صفر مصادف با سالروز شهادت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی کریم اهل بیت (ع) و نیز سالروز شهادت حضرت ثامن الحجج (ع) قرار داریم که مراسماتی به همین مناسبت اجرا می‌شود.

مسوول نمایندگی آستان قدس رضوی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه سیره امام رئوف (ع) در حقیقت آیین مهرورزی است، ادامه داد: بارگاه امام رضا (ع) و خیمه اش به روی همگان باز است و همه مذاهب عام و خاص با هر نژادی نسبت به شمس الشموس (ع) توجه و درخواست دارند، چراکه سیره زندگی امام رضا (ع) به عنوان امام وحدت شناخته شده در مواجه با ادین مختلف این مهم جلوه خاصی دارد.

وی با اشاره به اینکه در آستانه سالروز شهادت امام مهربانی‌ها قرار داریم، افزود: یکی از رخداد‌های ماندگاری که با منشور جهادی رهبر انقلاب و دم میسیحایی ایشان ایجاد شد در واقع تشکیل استان قدس رضوی در استان‌ها است که به خوبی صورت گرفت و امروز رویداد با برکتی است.

موحد با یادآوری اینکه ظرفت مدت سال گذشته و از دهه کرامت تا امسال قریب یک هزار نفر خادمیار برای حضور در عرصه‌های جهادی ثبت نام کردند، گفت: تا امروز نیز حدود یک هزار و ۱۲۰ نفر دیگر از خدام با حضوری جهادی در راستای تحقق خدمت رسانی در تولیت رضوی استان را عهده دار وظایف خادمیاری شدند.

موحد گفت: شکر گذاریم که خیمه امام رضا (ع) در استان با عشق و ارادت ایجاد شد و امروز این نهاد نمایندگی به عنوان مجموع فرهنگی تشکیل شده است، همچنین ظرف مدت اندک در بیش از ۴۰ عرصه موضوعی خادمیاران رضوی حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه بیش از هشت هزار و ۵۰۰ نفر از زائر اولی‌های استان در یکسال اخیر به مشهد مقدس اعزام شدند، تصریح کرد: در بحث اردو‌های جهادی به مناطق محروم و دهستان هدف این مهم تحقق یافت و بیش از ۱۵ هزار نفر روز اردوی جهادی داشتیم.

این مسوول عنوان کرد: در بحث زلزله اخیر استان نیز با تشکیل قرارگاه امدادی آستان قدس در استان، ما نقش محوری خوبی را ایفا کردیم.

مسوول نمایندگی آستان قدس رضوی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در مبحث اربعین نیز ظرف یکسال و نیم برای دومین بار با تشکیل موکب امام رضا (ع) سه موکب در مناطق ایستگاه راه آهن، زائرسرای کربلا و در مرکز شهر کرمانشاه با ظریت ۲ الی پنج هزار اسکان برای خدمات دهی به زائران اربعین حسینی فعالیت کردند.

این مسوول بیان کر: آشپزخانه خادمیاران استان کرمانشاه و مواکب به صورت شبانه روزی در خدت رسانی تلاش بی نظیری داشت و فقط صد نفر خادمیار در آشپزخانه مرکزی موکب امام رضا (ع) فعالیت و خدمات رسانی انجام دادند.

وی به مبحث طرح تکریم دانش آموزان، طلاب، مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و زلزله زدگان استان از سوی نمایندگی آستان قدس رضوی کرمانشاه اشاره و تاکید کرد: به لطف خداوند نقش نمایندگی آستان قدس استان در این راستا بسیار خوب و با برکت بود و آثار مهرورزی امام هشتم (ع) در آن نمود داشت.

وی ادامه داد: قریب ۱۲ دستگاه اقلام مورد نیاز طی ۲ مرحله در عرصه طرح تکریم به جامعه هدف ارسال شد که خادمیاران نقش و حضور با برکتی داشتند، همچنین در بحث طرح مهر تحصیلی نیز با رایزنی‌ها، اقلام جانبی تهیه و دربین دانش آموزان با کمک ادارات مربوطه ضمن مراسم باشکوهی، توزیع شد.

این مسوول ادامه داد: در اربعین سال جاری و مسیر رفت و برگشت آن حدود ۲۴۰ میلیون وعده پذیرایی به عمل آمد، در حالی که اگر جهان بخواهد چنین جمعیتی را پوشش دهد، حتی یک دهم آن با هزینه‌های مادی قابل انجام نیست.

این مسوول با بیان اینکه در آستانه سالروز شهادت امام رضا (ع) ۱۴ مراسم محوری در سراسر استان داریم، گفت: در شهر کرمانشاه نیز شب شهادت حضرت برنامه‌های محوری ویژه و بزرگداشت امام رضا (ع) را داریم که همراه با اطعام رضوی است و در روز شهادت نیز در مسجد معتضدی رونمایی از نیم ضریح حضرت زینب (س) در کربلای معلی با مشارکت ستاد عتبات عالیات استان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طی این مراسم ۱۲ هزار نفر در برآورد اولیه اطعام رضوی خواهند شد، بیان کرد : امروز در زمان محدودی نمایندگی آستان قدس استان شاهد حرکت جهادی معنوی است که در عرصه‌های مختلف حضور خادمیاران رضوی را می‌بینیم و امیدوارم در راستای خدمت خاصلانه خادمیاران خوبی باشیم.

 

 

انتهای پیام/د

فردا از نیم ضریح حضرت زینب (س) رونمایی می‌شود

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، ضریح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.