مدیر جهاد کشاورزی میانه گفت: این شهرستان با داشتن ۱۳۴ حلقه استخر بتنی و خاکی سالانه ۹۴۰ تن ماهی تولید و به بازار مصرف آذربایجان شرقی عرضه می‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،  رحیم زاده مدیر جهاد کشاورزی میانه در حاشیه برگزاری دوره آموزشی یک روزه با شرکت ۲۵ نفر از پرورش دهندگان ماهی شهرستان از فعال بودن تمام استخر‌های تولید و پرورش ماهی سردابی و گرم آبی در میانه خبر داد.

وی افزود: آبزی پروران در این دوره آموزشی با چگونگی پرورش ماهی قزل آلا، آماده سازی استخر‌های پرورش ماهی، غذا دهی، مدیریت هوا دهی و اصول مدیریت بهداشتی قزل آلا آشنا می‌شوند.

وی، آشنایی با بیماری‌های همه گیر در ماهیان قزل آلا شامل ویروسی، باکتریایی و انگلی، نحوه درمان این بیماری‌ها و نحوه مقابله با آن را از دیگر اهداف این دوره آموزشی عنوان کرد.

رحیم زاده گفت: معمولا ۶ گونه ماهی قزل آلا، کپور، آمور، فیتوفاگ، سوف و بیگ هد در استخر‌های شهرستان میانه پرورش داده می‌شود.

وی ادامه داد: نگهداری کپور و آمور معمولی به راحتی انجام می‌شود، چون ماهی آمور علف خوار بوده و کپور همه چیزخوار است و از انواع غذا‌های دستی و طبیعی تغذیه می‌کنند؛ ماهی فیتوفاگ و بیگ هد نیز از موجودات شناوری که در استخر وجود دارند و معمولا سبز رنگ و قابل مشاهده نیستند، تغذیه می‌کنند.

رحیم زاده با اشاره به بازار فروش ماهیان تولید شده در میانه، اظهار داشت: بیشتر ماهی‌های پرورشی استخر‌های شهرستان بازار فروش دارند و بخشی از آن نیز در بازارتبریز و تهران عرضه می‌شود.

 

انتهای پیام/ش

۹۴۰ تن ماهی در شهرستان میانه تولیدشد

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.