یک راس گراز وحشی در لنگرود به دامان طبیعت بازگشت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،سید امین نجات رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود گفت: یک راس گراز که بوسیله یکی از شهروندان دوستدار طبیعت  نگهداری شده بود به نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان تحویل داده شد.
وی افزود:نیرو‌های یگان حفاظت پس از بررسی وضعیت جسمی و اطمینان از سلامت حیوان در منطقه تحت حفاظت سازمان  محیط زیست و از زیستگاه‌های طبیعی استان در مجاورت تالاب انزلی رهاسازی کردند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود گفت: گراز یا خوک وحشی اورآسیا حیوان بومی بیشتر مناطق شمالی و مرکزی اروپا از جمله کوه‌های اطلس در شمال آفریقاو بیشتر مناطق آسیا است و نسل این حیوان در شمال آفریقا و برخی نقاط اروپا منقرض شده‌است.
سیدامین نجات افزود: در ایران گراز بیشتر در باتلاق‌ها دیده می‌شود و هر چیزی را که قابل خوردن باشدرا می‌خوردو از غذا‌های گیاهی مانند ریشه و ساقه و برگ و دانه‌های مختلف و غلات وحبوبات و میوه‌جات و غذا‌های حیوانی، چون انواع بی‌مهرگان همچون حشرات و لارو آنها، کرم خاکی، حلزون، و مهره‌دارانی، چون ماهی، جوندگان، قورباغه‌ها و مارمولک‌ها و لاشه حیوانات بزرگ تغذیه می‌کند.
وی گفت: این جانور به علت از بین رفتن صیادان و دشمنان طبیعی‌اش مانند پلنگ و خرس، در بیشتر مناطق ایران وجود دارد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود تصریح کرد: همه شهروندان در حفظ و نگهداری حیات وحش و محیط زیست کوشا باشند.

انتهای پیام / ق

یک راس گراز وحشی در لنگرود رها سازی شد

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.