فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: پلیس ناظر به اقدامات بازدارنده و پیشگیرانه‌ای است که قبل از عملیات‌های اجرائی و پلیسی بررسی، پیگیری و دنبال می‌شوند.

پلیس به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی توجه ویژه‌ای داردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سردار رضا بنی اسدی فر، فرمانده انتظامی استان کرمان باتاکید بر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی توسط پلیس گفت: شاید همگان مجموعه نیروی انتظامی و ماموریت‌های پلیسی را مترادف با عملیات‌های کشف و دستگیری می‌دانند، اما بهتر است بدانیم عبارت"انتظامی" در تعریف واقعی خود ناظر به اقدامات بازدارنده و پیشگیرانه‌ای است که قبل از عملیات‌های اجرائی و پلیسی بررسی، پیگیری و دنبال می‌شوند.

وی افزود: در حوزه کنترل و پیشگیری اجتماعی از طریق برقراری ارتباط با نهاد‌هایی مانند خانواده، مدارس، رسانه‌ها و... تلاش می‌شود از بزه دیدگی افراد جامعه، به ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان جلوگیری شود و زمینه‌های ارتکاب جرم تا حد امکان کاهش یابند.

سردار بنی اسدی فر تصریح کرد: در این راستا معاونت اجتماعی پلیس با رویکرد آموزش محور فعالیت‌های مطالعه شده و مستمری را در سطح جوامع هدف اجرا می‌کند که بدون شک در کنار اقدامات اجرائی و عملیاتی در کاهش زمینه‌های وقوع جرائم بسیار اثربخش هستند.

از بیست و دوم آبان یک هفته را به نام پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نامگذاری کرده اند که جا دارد در تمام ایام سال و در این هفته بطور خاص به آموزش و رعایت اصول پیشگیری از هرگونه جرم و آسیب در حیطه کاری خود توجه ویژه داشته باشیم.

انتهای پیام/ح

پیشگیری از آسیب های اجتماعی برنامه پلیس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.