تاکنون 35میلیارد ریال برای ساخت وتجهیز مدارس در کهگیلویه،بهمئی-چرام ولنده از سوی خیرین هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛نماینده مردم شهرستانها کهگیلویه-بهمئی-چرام ولنده در مجلس شورای اسلامی گفت: این هزینه جهت ساخت مدارس وتهیه مدارس پیش ساخته در این 4شهرستان وهمچنین کمک هزینه خوابگاه های شبانه روزی وتهیه تجهیزات تخصیص یافته است.
عدل هاشمی پور در نشست مسئولان و رؤسای آموزش وپرورش شهرستانها ومناطق در یاسوج گفت: 12میلیارد ربال برای کمک هزینه تحصیل وتأمین خوابگاه وشهریه به دانشجویان مساعدت شد.
وی به وجود برخی مشکلات در حوزه آموزش وپرورش اشاره کرد و افزود: تحقق اهداف ومرتفع کردن این مشکلات مستلزم مشارکت همگانی است.
نماینده مردم شهرستانها کهگیلویه-بهمئی-چرام ولنده در مجلس شورای اسلامی گفت:کارآمدی-مسئولیت پذیربودن-انجام وظیفه در مقابل مردم از معیارهای یک مدیر برای خدمت است که در آموزش وپرورش استان به خوبی محقق یافته است.
وی گفت: عملکرد وموفقیت آموزش وپرورش استان درخور توجه وتقدیر است.
مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت:در استان153هزار و۶۷۰دانش آموز در۳هزار۱۵آموزشگاه با ۸هزار و۶۰۲کلاس درس تحصیل می کنند
هادی زارع پور گفت:۷درصد نوآموزان در دوره پیش دبستانی _۵۳درصد ابتدایی_۲۰درصد متوسطه اول و۲۰درصدمتوسطه دوم هستند.
وی اضافه کرد:۵۲درصد دانش آموزان پسر و۴۸درصد دختر هستند و۲۲درصد در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند.
مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد یکی از مشکلات ویژه تحصیلی دانش آموزان را سخت گذر بودن و فاصله های زیاد برای برخی دانش آموزان بیان کرد و گفت:۷۷۶مدرسه زیر ۱۰نفر جمعیت در استان وجود دارد که بیانگر جدیت برای پوشش تحصیلی است‌.
وی به موفقیت‌های ملی فرهنگیان و دانش آموزان اشاره کرد و افزود :در سال گذشته فرهنگیان و دانش آموزان استان بیش از ۷۰۰رتبه ملی کسب کردند.
هادی زارع پور بیان کرد :۳۱درصد از مجموع ۸هزار و۶۰۲کلاس درس استان غیر استاندارد هستند.
وی گفت:کمی اعتبارات وهمچنین نبود خدمتگزار به تعداد مورد نیاز از مهمترین مشکلات وچالش های آموزش وپرورش استان است.
مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد به موفقیت‌های اداره کل آموزش و پرورش استان در سطح ملی اشاره کرد و افزود :موفقیت ملی در جشنواره الگوی تدریس _مسابقات قرآن ،عترت و نماز _پرسش مهر ریاست جمهوری_کسب رتبه ملی نهضت سوادآموزی استان _جشنواره های علمی و ورزشی از مهمترین این موفقیت‌هاست.
انتهای پیام/غ

321 درصد مدارس استان غیر استاندارد هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.