زندانیان بی سواد کهگیلویه وبویراحمد زیر پوشش سوادآموزی قرار گرفتند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛مدیرکل آموزش وپرورش استان در نشست هم  اندیشی آموزشی ویژه زندانیان با مدیر،معاونان و کارشناسان آموزش و پرورش و اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت:زندانیان بی سواد زیر پوشش این طرح شامل ۳۰ نفر دوره‌های سوادآموزی و ۲۶ نفر مهارت آموزی در ۲ بخش مردان و زنان هستند.

هادی زارع پور افزود: با هدف پوشش تحصیلی دانش آموزان زندانی و یا فرزندان زندانیان پس از ایجاد فضای آموزشگاهی یکی از مدارس در زندان راه اندازی می‌شود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان هم گفت:از سوی این اداره کل دانش آموزانی که پدر یا مادر آنان در زندان است و یا خود دانش آموز زندانی است شناسایی و به آموزش وپرورش معرفی می‌شوند.

جمیاری افزود: وظایف اداره کل زندان‌ها در ۳ بخش تأمین،تربیت و حمایت است که مستلزم همراهی و مشارکت آموزش وپرورش برای اجرای این برنامه‌ها است.

سیدبهاءالدین ملک حسینی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان هم گفت:برای داوطلبان قرآن آموز در زندان‌ها مربی قرآن اعزام می‌شود.

معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان هم گفت:با هدف توسعه مهارت آموزی زندانیان برای نخستین بار مرکز یادگیری محلی در زندان یاسوج راه اندازی می‌شود.

سیدحمدالله خواهش نیک افزود:در این مرکز زندانیان بی سواد علاوه بر یادگیری سواد پایه به همراه داوطلبان دیگر ۵۰ درصد مهارت زندگی،۳۰ درصد مهارت اجتماعی و ۲۰ درصد حقوق شهروندی را فرا می‌گیرند.

انتهای پیام/د

باسوادی زندانیان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.