طرح المان میدان آزادی کرمان، اثر نیما مصطفایی، جوان خوش ذوق کرمانی که پیش از این در مسابقه ی داخلی دیده نشده بود، در مسابقات AMERICAN MASTERPRIZE2018 رتبه ی نخست جهان را از آن خود کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فراخوان مسابقه آزاد بین المللی طراحی المان میدان آزادی «شهریاد آزادی کرمان» 4 دی ماه 1395، در مطبوعات، خبرگزاری ها و وب سایت های خبری منتشر و به دنبال آن هنرمندانی از سراسر کشور در این رقابت بزرگ معماری شرکت کردند.

سرانجام در 21 اسفند ماه 95، طبق نظر هیئت داوران، با توجه به معیارهای ارزیابی که در 10 خصیصه بررسی شد، 10 طرح از میان طرح های ارائه شده به عنوان طرح های برگزیده معرفی و مقرر شد به زودی در بررسی نهایی نفرات اول تا سوم معرفی شوند، نیما مصطفایی، مدیرعامل شرکت مهندسین مشاور طراحان آسایش یکی از شرکت کنندگانی بود که زمزمه ی اول شدن طرحش به گوش می رسید، خیلی ها مطمئن بودند، همان روزها از طرح وی به عنوان طرح نخست تجلیل شود، اما این در حالی بود، دیگر هیچ گاه حرفی از نفرات اول تا سوم سخنی به میان نیامد و این پرونده همچنان در هاله ای از ابهام باقی ماند. این اتفاق خیلی از شرکت کنندگانی که مدت ها روی طرح هایشان زحمت کشیده بودند را سرخورده کرد.

اما این، اول راه برای نیما مصطفایی، این جوان خوش ذوق کرمانی نبود، وی همین طرح (ساماندهی میدان آزادی کرمان) را در مسابقات AMERICAN MASTERPRIZE2018 ( جایزه بزرگ معماری آمریکا) شرکت داد و روز گذشته این طرح توانست مقام اول این مسابقه در  رشته معماری تلفیقی را از آن خود کند.

نیما مصطفایی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان گفت: دی ماه 95 طرحی را به منظور حضور در مسابقه طرح میدان آزادی کرمان ارائه دادم و از منابعی متوجه شدم، طرح رتبه ی نخست را کسب کرده است، اما نکته ی جالب این رقابت این بود، متأسفانه این مسابقه هیچ گاه به نتیجه نرسید و تنها 10 طرح  برگزیده در وب سایت شهرداری کرمان ارائه و مقرر شد به زودی تکلیف نفرات اول تا سوم مشخص شود.

وی افزود: طرح بنده هم جزو این 10 طرح برگزیده بود، پس از آن، هرگز نتیجه ی نهایی مسابقه ارائه نشد و جوایز هم اهدا نشد و در مجموع، در کمال تعجب، به دلایل نامشخص، مسابقه به نتیجه ای ختم نشد.

مصطفایی تصریح کرد: من همان طرح را در مسابقات AMERICAN MASTERPRIZE2018 شرکت دادم  و دیروز نتیجه ی مسابقات اعلام شد، بر اساس آن، به لطف خداوند طرح ساماندهی میدان آزادی کرمان که توسط تیم معماری طراحان آسایش تهیه شده بود، برنده جایزه ی بزرگ معماری آمریکا شد.

وی یادآور شد: طرحی که ما تهیه کرده ایم، حتی اکنون که زیرگذر میدان آزادی در حال احداث است نیز قابلیت پیاده سازی دارد.

انتهای پیام/ب

طرح جوان کرمانی برنده ی جایزه بزرگ معماری آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.