سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کوتاه افغانستان تحت عنوان «گان» در استرالیا برگزار شد.

جشنواره فیلم های افغانستان در استرالیابه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کوتاه افغانستان تحت عنوان «گان» در استرالیا برگزار شد.

این جشنواره به ابتکار انجمن فردا در دو شهر ادیلاید و ملبورن استرالیا در روز  ۱۹ اکتبر آغاز و در ٢٢ اکتبر به پایان رسید. جشنواره گان سال ۲۰۱۶ برای اولین بار توسط هنرمند نامدار افغانستان آقای سلام سنگی افتتاح شد و سومین سالش را در ادیلاید و برای اولین بار در شهر ملبورن سپری کرد و توانست صدها تن از شهروندان افغانستان و تعداد کثیری از غیر افغانستانی ها در این سرزمین را دور هم آورد.

هدف اصلی جشنواره گان معرفی و نمایش تصویر دیگری از افغانستان بوده و این امر در چند فیلم مستند به خصوص «بامیان، سرزمین نور» به خوبی قابل دید بود؛ تصویری که به ندرت در رسانه‌های عمومی و اجتماعی به نشر می‌رسد. هدف دیگر جشنواره معرفی آثار و حضور فیلم‌سازان افغانستان در این قاره است.

سال ۲۰۱۸ جشنواره گان توانست ۴٣ فیلم از کشور‌های مختلف جلب و جذب کند که در نهایت ٩ فیلم قرار ذیل از نظر داوران جشنواره بهترین‌ها انتخاب و جهت نمایش به سینماها راه یافتند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.