بیش از ۱۳۰ چهره فرهنگی و هنری افغانستان در نامه‌ای سرگشاده به تصمیم دولت افغانستان برای انتقال آرشیو موسسه «افغان‌فیلم» به ارگ ریاست جمهوری و فروش زمین این موسسه به سفارت بریتانیا اعتراض کرده‌‌اند.

اعتراض چهره های فرهنگی افغانستان به انتقال آرشیو افغان فیلم و فروش زمین آن به انگلیسبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، بیش از ۱۳۰ چهره فرهنگی و هنری افغانستان در نامه‌ای سرگشاده به تصمیم دولت افغانستان برای انتقال آرشیو موسسه «افغان‌فیلم» به ارگ ریاست جمهوری و فروش زمین این موسسه به سفارت بریتانیا اعتراض کرده‌‌اند.

رویا سادات، عتیق رحیمی، صدیق برمک، رهنورد زریاب، ممنون مقصودی، وسیمه بادغیسی، صحرا کریمی، لینا علم و اسد بدیع از جمله ۱۳۵ امضاکننده این نامه سرگشاده هستند.

افغان‌فیلم اصلی‌ترین نهاد دولتی سینمایی افغانستان است که در سال ۱۳۴۷ ایجاد شد و آرشیو ۹۰ ساله این موسسه حاوی آثار مستند فراوانی است که از جنگ‌های  دهه ۹۰ میلادی و حاکمیت طالبان به صورت معجزه‌آسا نجات یافته است.

دولت افغانستان قرار است در اقدامی بی‌سابقه آرشیو «افغان فیلم» را به ارگ ریاست جمهوری انتقال دهد و زمین این نهاد سینمایی را به سفارت بریتانیا در کابل بفروشد.

به نوشته آوا، منابع وزارت اطلاعات و فرهنگ با تایید این خبر گفته‌اند که "افغان فیلم" همچنان به عنوان یک نهاد باقی می‌ماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سمیع
۲۱:۰۳ ۳۱ تير ۱۳۹۷
افغانها حتی یک سانتیمتر را نباید به انگلیس که از عوامل جنگهای افغانستان هست بفروشند.مرگ بر انگلیس.
آخرین اخبار