وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تا پایان سال ۱۴۰۴ رتبه صنعتی ایران در دنیا بر اساس برنامه ریزی انجام شده از ۲۱ به ۱۲ ارتقا پیدا می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت:  ارتقاء رتبه صنعتی ایران در نیا تنها با کمک صنعتگران و سرمایه گذاران حوزه تولید امکان پذیر است.

وی افزود: حمایت دولت از هیات وزیران به منظور حمایت از فعالان و صنعتگران صنعت ام دی اف سازی و کار با چوب تسهیلات با شرایط آسان تر در اختیار این افراد قرار گیرد، تنها مشکل این صنعت کمبود چوب است که باید برای آن نیز چاره ای اندیشیده شود.

رحمانی عنوان کرد: در حال حاضر 880 واحد صنعتی در خوزستان در دست ساخت است که 320 واحد از این تعداد پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد دارند .

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سال گذشته 6 هزار واحد صنعتی در کشور افتتاح شدند و تا پایان دولت دوازدهم باید واحدهای صنعتی با پیشرفت 60 درصد به بهره برداری برسند و امسال مقرر شده است با کمک گرفتن از طرح رونق تولید و تسهیلات مصوب در این طرح ، واحدهای صنعتی بالای 60 درصد پیشرفت را تکمیل کنیم.

وی بیان داشت: بنا داریم امسال با کمک گرفتن از طرح رونق تولید (طرحی که برای کمک به فعالان حوزه تولید مصوب شده است) فعالیت های صنعتی و تولید را در کشور به بهترین حالت ممکن برسانیم.

رحمانی افزود: بانک کشاورزی بهترین همکاری را برای رونق تولید در کشور داشته است واز بانک ها انتظار می رود امسال بیش از سال گذشته به حوزه تولید و صنعت کمک کنند.

وی افزود: با همت صنعتگران تولید فولاد در کشور به یک صد میلیون تن افزایش یافته است و سال گذشته 4.5 میلیون تن صادرات فولاد از کشور انجام گرفته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: در 7 ماهه امسال یک میلیارد و 600 میلیون دلار فولاد از کشور صادر شده است.

انتهای پیام/م

ارتقاء رتبه صنعتی ایران در نیا

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار