منابع دولتی در ولایت بامیان اعلام کردند که تاکنون بیشتر از ۲۵۰ خانواده، از دو ولسوالی مالستان و جاغوری ولایت غزنی وارد این منطقه شدند.

فرار ساکنین مالستان و جاغوری به سمت بامیانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، منابع دولتی در ولایت بامیان اعلام کردند که تاکنون بیشتر از ۲۵۰ خانواده، از دو ولسوالی مالستان و جاغوری ولایت غزنی وارد این منطقه شدند.

«احمد رضا رفعت»، مدیر بخش مبارزه با حوادث ولایت بامیان این رقم را در حال افزایش خواند و گفت: کارکنان ادارات دولتی با استقرار در دروازه‌ی ورودی شهر بامیان در حال پذیرش و خدمات رسانی به صدها تن از آوارگانی است که بر اثر حملات طالبان در این دو ولسوالی در بامیان آمده اند.

«محمد رحیم حسنی»، عضو شورای اداری ولایت غزنی نیز اعلام کرد که در ۴۸ ساعت گذشته در جنگ‌های این دو ولسوالی ولایت غزنی ۶۰ تن از کماندوهای ارتش و نیروهای مردمی کشته شده اند. آوارگان این مناطق می‌گویند اگر وضعیت به همین گونه ادامه یابد و حمایت‌های زمینی و هوایی از نیروهای نظامی محلی صورت نگیرد، با موج گسترده تری از آوارگان مواجه می شود.

آوارگان گفته اند که نیروهای طالبان به تسلیحات سنگین و دوربین های دید در شب مدرن مجهز هستند و شبانه دست به حمله می‌زنند. آنها می گویند دولت تنها ۶۰ سرباز ارتش را برای دفاع از جاغوری به این شهر اعزام کرده بود که بیش از ۲۵ تن آنان شب گذشته در پی حمله طالبان کشته شدند و تعداد دیگر هم منطقه را ترک کردند.

بر اساس آمارهای اولیه طی درگیری های روزهای اخیر بیش از ۱۰۰ نفر در این درگیری‌ها کشته شدند و به دلیل تشدید نبردها هنوز نتوانسته اند جنازه‌های آنان را دفن کنند.

به نوشته فارس، لازم به ذکر است که در پی درگیری های شدید میان نیروهای طالبان و نظامیان افغانستانی در دو ولسوالی شیعه نشین جاغوری و مالستان ولایت غزنی، ساکنین این مناطق مجبور به ترک منازلشان شدند که تعدادی از آنها در بامیان پناه آوردند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار