مدیرکل هواشناسی استان بوشهر درباره سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی و تلاطم خلیج فارس از چهارشنبه تا جمعه هشدار داد.

هشدار‌های هواشناسی بوشهر؛ از طغیان رودخانه‌ها تا مواج شدن خلیج فارسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرج الله شکوهی پور افزود: در این مدت به علت بارش شدید باران همراه با رعد و برق شاهد آبگرفتگی معابر عمومی و اختلال در رفت و آمد‌های درون شهری در مناطق شمالی و مرکزی استان (دیلم، گناوه، بوشهر، خارگ و مناطقی از دشتستان و تنگستان) خواهیم بود و احتمال ریزش تگرگ هم وجود دارد.

وی ادامه داد: با توجه بارش شدید باران در استان کهگیلویه و بویراحمد و مناطقی از استان‌های فارس و خوزستان درباره سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی و همچنین وقوع سیلاب در جاده‌های منتهی به استان‌های همجوار هشدار داده می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به وزش تندباد و تلاطم خلیج فارس در این مدت، عنوان کرد: پیش بینی می‌شود سرعت وزش باد در برخی ساعات به بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از دو ونیم متر برسد، بنابراین توصیه می‌شود از تردد‌های دریایی غیرضروری به ویژه تردد شناور‌های سبک و تفریحی خودداری شود.

شکوهی پور از هم استانی‌ها، سازمان‌های امدادی و مدیریت بحران خواست برنامه ریزی لازم برای پیشگیری از خسارت‌ها صورت گیرد.

انتهای پیام/ک

هشدار هواشناسی بوشهر در خصوص وقوع سیلاب و تلاطم خلیج فارس

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.