بیات گفت: دولتمردان به کار نظارتی خود برسند و بگذارند بخش خصوصی کسب و کارها را به دست بگیرد.

دولتمردان کسب و کار را به بخش خصوصی واگذار کنندبه گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،محمد بیات، دبیر کل رویداد بزرگ آی تی و مدیرعامل مرکز فابا اظهار کرد:در تلاشیم که ایران  به مرکز ثقل تراکنشهای خاورمیانه تبدیل شود و مطمئنیم که اراده ما بسیار قوی است و می توانیم به اهدافمان برسیم.

وی افزود: بر اساس مدل توسعه هزار سوم باید بر بخش خصوصی متمرکز شویم، دولتمردان به کار خودشان برسند و بگذارند بخش خصوصی میدان دار باشد.آویزان شدن به بخش دولتی ما را به مرز توسعه نمی رساند.

بیات بیان کرد:اکوسیستم بانکداری و پرداخت دیجیتال هدف اصلی این نمایشگاه است که انتقال بانکداری سنتی ایران به بانکداری دیجیتال را نوید می دهد.

رئیس فابا اضافه کرد:برگزاری چنین نمایشگاهی در این سال ریسک بسیار بالایی بود زیرا با تعداد بالایی از شرکت های خارجی قرارداد بسته بودیم که موضوع تحریم های یک جانبه شکل گرفت.از طرف دیگر کسب و کارها در کشور دچار تنگناها و مشکلات هستند.

بیات تاکید کرد:باید نقشه راه بانک مرکزی با اصحاب صنعت بانکی در میان گذاشته شود. تا بتوانیم مسائل را بروزرسانی کنیم.اما چون بانک مرکزی نقش کسب و کاری ندارد نمایشگاه تراکنش ایران شکل می گیرد تا نقش بانک ها در کسب و کارها مشخص شود.

وی ادامه داد :نمایشگاه تراکنش ایران در عرض همایش های نظام پرداخت بانک مرکزی نیست بلکه همکار این همایش است.

دبیرکل رویداد بزرگ آی تی ابراز کرد:بخشی از مشکلات و بارمسئولیت به علت تمامیت خواهی برخی مسئولان نظام بانکی است در صورتی که باید به شکل قطعات جورچین با هم تعامل کنیم، هیچگاه نقش رقیب و مانع  برای بانک ها ایفا نکرده ایم.

انتهای پیام/

انتقال بانکداری سنتی ایران به بانکداری دیجیتال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار