عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: برای اجرای طرح بازآفرینی شهری ۴۳۰ میلیارد ریال اعتبار به استان خراسان شمالی اختصاص خواهد یافت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛  علی قربانی نماینده مردم بجنورد، رازوجرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای اجرای طرح بازآفرینی شهری در کشور، ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار منظور شده است که سهم خراسان شمالی از اعتبارات طرح بازآفرینی شهری ۴۳۰ میلیارد ریال است.

وی افزود: این طرح‌ با هدف کمک به بازسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری در دستور کار است که می‌تواند به رونق صنعت ساخت و ساز کمک کند.

قربانی با تأکید بر تأثیر رونق ساخت و ساز در رشد اقتصادی گفت: بیش از ۱۰۰ شغل با صنعت ساخت و ساز مرتبط است و خروج این بخش از رکود می‌تواند به رونق اقتصادی جامعه منجر شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: ۴۰ درصد از طرح‌های عمرانی کشور در حوزه راه و شهرسازی اجرا می‌شود و بر این اساس، این وزارتخانه نقشی موثر در توسعه کشور دارد.

وی با بیان این که توجه به رونق مسکن و برنامه ریزی برای سوق دادن نقدینگی‌ها به مسکن و ساخت و ساز از مهم‌ترین مواردی است که باید در راه و شهرسازی مورد توجه قرار گیرد، گفت: امسال افزایش قیمت ارز و مصالح ساختمانی و گرانی‌ها سبب شد تا هزینه‌های تولید مسکن بالا رود از این رو نیاز است سقف تسهیلات بیشتر شود تا توان مردم در ساخت مسکن افزایش یابد.

وی اظهار کرد: البته افزایش سقف تسهیلات، افزایش میزان اقساط را در پی دارد و مردم با مشکل بازپرداخت اقساط روبه رو می‌شوند.

نماینده مردم بجنورد، رازوجرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر با کمک دولت ، سود تسهیلات مسکن کاهش یابد، بازپرداخت تسهیلات برای مردم  حتی در صورت افزایش سقف وام آسان‌تر خواهد بود.

انتهای پیام / ب


ارائه تسهیلات برای رونق مسکن و باز سازی بافت فرسوده در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.