نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۵ درصد بودجه عمومی کشور باید به وزارت آموزش و پرورش اختصاص یابد که این موضوع هنوز به تصویب نرسیده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان   از بجنورد؛  علی قربانی نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی در همایش مدیران میزبان و اساتید راهنمای کارورزی و دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی ابراز امیداواری کرد که اختصاص ۱۵ درصد بودجه عمومی کشور به آموزش و پرورش به تصویب برسد تا بخشی از مشکلات این قشر برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه در صحن علنی از این مصوبه دفاع خواهیم کرد ، افزود: در بیشتر کشور‌های پیشرفته بین ۱۰ تا ۲۰ درصد درآمد ملی کشور به حوزه آموزش و پرورش اختصاص می‌دهند.

قربانی بیان کرد: اختصاص یک درصد از درآمد بانک‌ها و شرکت‌های خصوصی به وزارت آموزش و پرورش نیز به تصویب رسید که این امر بسیار کمک کننده است.

وی بر ایجاد درآمد پایدار برای آموزش و پرورش تاکید کرد و افزود: دست کم باید معیشت فرهنگیان تامین شود و بعد موضوع علم و دانش بیشتر توجه شود.

قربانی بر نهادینه شدن علم و دانایی نیز در کشور تاکید کرد و گفت: در تمامی دوران تاریخ دبیری از جایگاه بالایی برخوردار بوده است، اما هم اکنون دغدغه معیشت خدشه‌ای به شان معلم وارد کرده است.

وی اظهار کرد: هر سال در برنامه‌های مختلف از مطالبات فرهنگیان و خواسته‌های آنان صحبت می‌کنیم، اما متاسفانه اتفاق خاصی در این خصوص رخ نداده است که باید بیشتر پیگیر باشیم.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال ۲۹۲ دانشجوی پسر و ۲۴۶ دختر دانشجو جذب ۲ پردیس دانشگاه فرهنگیان استان شدند.

گفتنی است: هم اکنون پردیس امام جعفر صادق (ع) این دانشگاه دارای چهار رشته تحصیلی و پردیس برادران امام محمدباقر (ع) نیز دارای پنج رشته تحصیلی است، با احتساب دانشجومعلمان جدید، افزون بر یکهزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان استان خراسان شمالی تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/ ب 

 

امسال ۲۹۲ دانشجوی پسر و ۲۴۶ دختر دانشجو جذب ۲ پردیس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.