معاون اول ریاست جمهوری افغانستان در دیدار با زلمی خیلزاد گفت که می تواند در راستای پیشبرد امور صلح و مذاکره با طالبان نقش بزرگی ایفا کند.

دوستم: در مذاکره با طالبان می توانم نقش بزرگی ایفا کنمبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان و یکی از اعضای برجسته ائتلاف بزرگ ملی افغانستان در دیدار با زلمی خیلزاد، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا برای صلح افغانستان گفت که می تواند در راستای پیشبرد امور صلح و مذاکره با طالبان نقش بزرگی ایفا کند.

بررسی اوضاع سیاسی و امنیتی افغانستان، انتخابات گذشتهٔ پارلمانی، انتخابات سال آیندهٔ ریاست جمهوری و پیشبرد پروسه صلح در این کشور از مهمترین موضوعات مورد بحث این دیدار بودند.

معاون اول ریاست جمهوری افغانستان افزود که در کنار شورای عالی صلح در روند برقراری صلح به شماری از احزاب سیاسی و شخصیت های مطرح نیز نقش داده شود تا پروسه صلح و مذاکره نتیجه ملموسی داشته و آرمان دیرینهٔ مردم افغانستان که صلح و ثبات در کشور می باشد، تحقق یابد.

طرفین همچنین بر شفافیت انتخابات گذشتهٔ پارلمانی تاکید کرده و خاطر نشان کردند که باید آراء پاک و آراء تقلبی از هم تفکیک شوند تا اعتماد مردم نسبت به کارکردهای کمیسیون مستقل انتخابات اعاده شود.

در این دیدار هر دو طرف یاد آور شدند که انتخابات ریاست جمهوری آیندهٔ کشور نیز باید بدون تقلب و دستکاری برگزار شود، تا نظام آینده مورد قبول همه جریان هایی سیاسی و مردم افغانستان قرار گیرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار