iPal یک ربات انسان‌نما است که به طور منحصر به فرد برای آموزش بچه‌ها در خانه و کلاس طراحی شده است.

ربات 3.5 فوتی که ممکن است دوست صمیمی فرزند شما شود +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در فیلم‌های علمی-تخیلی بارها دیده ایم که ربات‌ها دوست انسان‌ها شده‌اند و پا به پای آنان در پیشرفت انسان کمک می‌کنند. البته بعضی وقت‌ها هم در این فیلم‌ها شاهد قیام دسته جمعی این ساخته‌های بشری هم بوده‌ایم. چه بخواهیم یا چه نخواهیم این ربات‌ها که گاها نیز بسیار شبیه انسان ساخته می‌شوند، حالا جزوی از زندگی ما هستند.

جدیدترین آن‌ها ربات انسان‌نمای iPal است. iPal یک ربات بامزه 3.5 فوتی است که علم و اطلاعات کودکان را محک می‌زند. "Pal" در زبان انگلیسی به معنای دوست است و i نیز ابتدای وسایل هوشمند می‌آید. در نتیجه معنای نام این ربات، دوست هوشمند است.

  از قابلیت‌های این ربات بامزه می‌توان به آواز خواندن، رقصیدن و داستان سرایی اشاره کرد. iPal، این ربات مدرس، به وسیله یک صفحه نمایش لمسی کنترل می‌شود. اگر نگران این هستید که ممکن است این ربات در زمانی پیش او نیستید کارش را به درستی انجام ندهد، نگران نباشید. والدین کودکان می‌توانند رفتارها و عملکرد این ربات را از فاصله دور هم تحت نظر داشته باشند.

این ربات باهوش به چند زبان مختلف صحبت می‌کند. توانایی‌های این ربات انقدر جالب و کاربردی است که علاوه بر این که او می‌تواند یک دوست خوب برای کودکان باشد، توانایی معلم بودن را نیز دارد. توانایی‌های مختلف او کم کم به کودک منتقل می‌شوند. نکته جالب این ربات این است که تنها برای کودکان ساخته نشده است.

iPal برای افراد مسن هم کاربرد دارد. کارایی این ربات باهوش برای افراد مسن این است که می‌تواند داروهای آن‌ها را سر وقت بدهد و مراقب سلامت جسمی این افراد باشد. او حتی در مواقع اضطراری هشدار می‌دهد.

در ادامه فیلمی از این ربات باهوش و بامزه را مشاهده می‌کنید:


بیشتر بخوانید:طراحی بی‌نظیر سری جدید بی‌ام‌و +تصاویر


انتهای پیام/

رباتی که دوست بعدی فرزند شما خواهد شد

برچسب ها: فناوری ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار