۷۲۴ عالم واقف به منظور ترویج فرهنگ وقف در مازندران حضور دارند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام ابراهیم حیدری مدیرکل اوقاف و ماور خیریه مازندران در همایش وقف در علم و فناوری در مجموعه بصیرت امام زاده ابراهیم (ع) گفت: در اکثر شهرستان‌های مازندران بیش از ۷۴ درصد وقف‌ها با نیت عزاداری سیدالهشدا و اطعام دهی است.

وی با بیان اینکه ۷۲۴ عالم واقف در مازندران حضور دارند، افزود: ۸۰ درصد وقف‌های امسال در مازندران بر اساس نیاز‌های روز جامعه است.

حجت الاسلام حیدری با بیان اینکه خلاقیت‌های جوانان را باید جدی گرفت و به آن‌ها فضا داد، گفت: امروز بهترین وقف در جامعه برطرف کردن مشکلات علم و فناوری است

وی با اشاره به ۵۳ وقف جدید در مازندران افزود: اکثر وقف‌ها امروزه منفعتی و دارای درآمد است، اما سمت و سوی علم و فناوری را ندارد

مدیرکل اوقاف مازندران با بیان اینکه کسانی که تمکن مالی دارند با وقف می‌توانند امری ماندگار را موجب شوند، گفت: ایده و فکر‌های نابی در کشور وجود دارد که بواسطه عدم وجود منابع مالی مناسب مجبور به حضور در دیگر کشور‌ها و ارائه ان ایده به خارج کشور می‌شوند.

حجت الاسلام حیدری با بیان اینکه خیرین به نام و مدیریت خود وقف کنند، افزود: با کمک خیرین و واقفین چند دستگاه برای بیمارستانی در ساری خریداری شد که موجب شد نجات جان چندین نوزاد شد.

انتهای پیام/ م

ترویج فرهنگ وقف در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.