ساختمان آستان مقدس امامزادگان حسن و قاسم (ع) کجور در نخستین روز از دهه وقف به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، همزمان با نخستین روز از دهه وقف، ساختمان آستان مقدس امامزاده حسن (علیه‌السلام) و امامزاده قاسم (علیه‌السلام) روستای کدیر بخش کجور شهرستان نوشهر با حضور آیت الله نورالله طبرسی نماینده، ولی فقیه در مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران و محمود شالوئی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به بهره‌برداری رسید.

آیت الله نورالله طبرسی نماینده، ولی فقیه در مازندران در این آیین با قدردانی از خیران و متولیان احداث ساختمان آستان مقدس امامزاده حسن (علیه‌السلام) و امامزاده قاسم (علیه‌السلام) بخش کجور، گفت: در جایی که بضاعت مالی و درآمد اقتصادی مردم کم است احداث این بنا کاری ارزشمند است.

وی با بیان اینکه هر کجا و هر نقطه از مازندران را مشاهده کنیم آثار و برکات اهل بیت (علیهم السلام) مشاهده می‌شود و همه این مکان‌ها آباد است، افزود: امامزادگان شعائر مذهبی ما هستند و برای ما لازم است از آن‌ها اطاعت کنیم، چون آن‌ها از نوادگان ائمه هستند.

نماینده، ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه هرچه ائمه را دوست داریم باید امامزادگان را دوست داشته باشیم، گفت: همه ما باید امامزادگان را احیا کنیم و ساختمان بقاع متبرکه را شأن آن‌ها بسازیم.

آیت الله طبرسی افزود: خیرین با احداث ساختمان بقعه متبرکه امامزاده حسن (علیه‌السلام) و امامزاده قاسم (علیه‌السلام) اثر مانا و ماندگاری برای خود به یادگاری گذاشتند که باقیات و صالحات است.

حجت الاسلام ابراهیم حیدری مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز در این مراسم با بیان اینکه زیربنای ساختمان آستان مقدس امامزاده حسن (علیه‌السلام) و امامزاده قاسم (علیه‌السلام) روستای کدیر بخش کجور ۶۰۰ متر مربع است، افزود: بیش از ۲۴ هزار متر مربع مساحت کل حیاط و ساختمان بقعه متبرکه است.

وی با بیان اینکه برای احداث ساختمان آستان مقدس امامزاده حسن (علیه‌السلام) و امامزاده قاسم (علیه‌السلام) ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده است، افزود: ۸۰ میلیون تومان برای غسالخانه این بقعه متبرکه هزینه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: برای ساخت و نصب گلدسته‌های این بقعه متبرکه ۵۷ میلیون تومان هزینه شده است که از سوی خیر نیک اندیش نامعلی شاملی اهدا شد.

حجت الاسلام حیدری با بیان اینکه برای احداث ساختمان این امامزاده از کمک‌های نقدی و غیر نقدی خیرین و اهالی روستای کدیر بهره گیری شده است، افزود: از همه خیرین که در احداث این ساختمان نقش داشتند قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام/ م

بهره برداری از ساختمان امامزادگان حسن و قاسم (ع) کجور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار