زنگ آب در قالب دهمین جشنواره فراگیری «نخستین واژه» ویژه دانش‌آموزان سطح استان با مشارکت دستگاه‌‌ها و ادارات مختلف برگزار شد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمدسعید کنعانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج ضمن تقدیر از بانیان برگزاری این جشنواره گفت: پیام این مراسم مصرف بهینه آب است که با توجه به وجود ۲۴۰ هزار دانش‌آموز و ۲۴ هزار همکار فرهنگی در سطح استان و با لحاظ کردن خانواده‌های این دانش‌آموزان و همکاران، جمعیت بزرگی مخاطب پیام جشنواره هستند.

وی افزود: اگر بتوانیم این پیام مصرف بهینه را به خوبی در میان دانش‌آموزان نهادینه کنیم قطعا آن‌ها نیز قادر هستند که موضوع مصرف صحیح را به درون خانواده‌های خود برده و به این ترتیب هدف نهایی این جشنواره محقق می‌شود.

کنعانی با بیان اینکه در حال حاضر آب به شکل صحیح مصرف نمی‌شود، تاکید کرد: دانش‌آموزان به عنوان پدران و مادران فردا می‌توانند با فراگیری روش‌های درست مصرف آب آن را در نسل‌های آینده نهادینه کنند.

معاون بهره‌برداری شرکت آبفا کردستان هم در این جشنواره گفت: یکی از اهداف برگزاری این جشنواره، آموزش مدیریت مصرف آب و روش‌های بهینه مصرف به دانش‌آموزان و محصلان و همچنین افزایش شناخت دانش‌آموزان از وضعیت منابع آب استان است.

محمد فرهاد افزود: همچنین قصد داریم با برگزاری این جشنواره، سطح آگاهی کودکان را در ارتباط با نقش و اهمیت آب در زندگی افزایش دهیم و آنها را با مفاهیم صرفه‌جویی و اصلاح الگوی مصرف آب بیشتر آشنا کنیم.

به گفته وی انتقال مفاهیم آموزش داده شده به خانواده‌ها از طریق دانش‌آموزان، جا انداختن فرهنگ صحیح مصرف آب و افزایش روحیه مشارکت‌پذیری و همچنین ارتباط کودکان و اولیا و مربیان با مجموعه آب و فاضلاب و برجسته کردن نقش آن‌ها در حفظ منابع و مصرف صحیح آن از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

فرهاد خاطرنشان کرد: دلیل نامگذاری جشنواره با عنوان نخستین واژه قرارگیری دو حرف " آ" و "ب" در ابتدای حروف الفبا است و آب را به عنوان اولین کلمه که مایه حیات انسان است می‌سازد.

وی در پایان یادآور شد: در نهمین دوره جشنواره که سال گذشته برگزار شد بیش از ۲۲۰۰ دانش‌آموز در ۱۰ مدرسه سطح استان مشارکت داشتند.

گفتنی است؛ در این جشنواره، توزیع بسته‌های آموزشی میان دانش‌آموزان و مربیان و اولیا و همچنین برگزاری نشست هم‌اندیشی میان اولیا و مربیان در خصوص اهداف جشنواره برگزار شد.

نواخته شدن زنگ آب توسط مسئولان شرکت آبفا و آموزش و پرورش و اجرای مسابقه و برنامه‌های شاد فرهنگی ویژه دانش آموزان از دیگر بخش‌های جشنواره دهم نخستین واژه بود.

انتهای پیام/م

نواخته شدن زنگ آب در مدارس استان کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.