رئیس انجمن دیابت استان اردبیل از عضویت بیش از 5 هزار بیمار مبتلا به دیابت در انجمن دیابت استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شیوا اسبقیان، رئیس انجمن دیابت استان اردبیل افزود: بالغ بر 5 هزار بیمار مبتلا به دیابت در این انجمن عضو شده و از خدمات درمانی، مشاوره و غیره برخوردار می‌شوند که با اقدامات پیشگیرانه از سوی انجمن سرعت شیوع این بیماری نسبت به کل کشور در استان اردبیل کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: فعالیت‌های انجمن دیابت از سال 83 با حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و نیز حمایت دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل شروع به فعالیت کرده است.

رئیس انجمن دیابت استان اردبیل افزود: انجمن دیابت در دو بخش فعالیت‌های علمی و حمایتی تحت عنوان انجمن دیابت و انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی به جامعه هدف خود خدمت‌رسانی می‌کند.

اسبقیان از اعطای لوگوی انجمن به برخی از محصولات غذایی و تولیدکنندگانی که در تولیدات خود مصرف شکر را به حداقل رسانده و استاندارد لازم را کسب کنند خبر داد.

وی گفت: بیماری دیابت در کشورهای پیشرفته به عنوان بیماری ثروتمندان محسوب می‌شود و متاسفانه در کشور ما مبتلایان این بیماری را اکثرا قشر ضعیف و محروم جامعه تشکیل می‌دهند که در تامین هزینه‌های درمان به مشکلات عدیده برخورد می‌کنند.

رئیس انجمن دیابت استان اردبیل کمک به تامین نیازهای درمانی و جراحی بیماران دیابتی را جزو وظایف این انجمن خیریه دانست و افزود: بیماری دیابت در کمترین زمان گسترش یافته و بیمار را گرفتار می‌کند که کوری و قطع عضو و مشکلات جنسی شدید را به دنبال دارد.

انتهای پیام/ح

کاهش بیماری دیابت در اردبیل

برچسب ها: دیابت ، خدمات درمانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یعقوب انورزاده
۱۴:۴۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
بنده در سال 84 یا 85 که دفتر انجمن در چهارا ه حافظ بود ثبت نام کردم و پلاک انجمن خیرین دیابت انسولین 1 رو دریافت کردم حالا میخواستم بدونم ایا اسم بنده در این انجمن موجود است یا اینکه دوباره بایستی ثبت نام بکنم لطفا راهنمایی بفرماید ممنونتون هستم از تمامی عزیزانی که در این خصوص زحمت میکشن